Yves Rossy nem ma kezdte. Szörfözött már le hõlégballon oldalán, vagy egy 150 m magas vízsugár tetején, „repült” szabadesésben egy Mirage makett szárnyain, már amikor épp nem a svájci légierõ Hunter, Tiger F-5E vagy éppen Mirage III-S vadászgépeinek vagy a Swissair DC 9-es, B 747-es, Airbus 319,20,21-es nagyvasainak a bot vagy szarvkormánya, újabban joystickje van a keze között. Ez a 45 éves svájci repülõrült a repülésnek a legmodernebb formáját is kipróbálta. Ez a mûfaj csak azért nem fér bele az UL kategóriába, mert egy ultrakönnyû repülõ szerkezetnek nem lehet több, mint egy hajtómûve.
2003-ban már kipróbálta a szabadesésben kinyitható-felfúvódó 2,5 m-es fesztávú szárnyat. Miután egy Pilatus Porterbõl kiugrott, sikerült átsiklania a Léman tó felett (12 km), mialatt csupán 3000 m magasságot veszített. Ez már 4-es siklószám!A következõ lépés értelemszerûen az volt, hogy ezt a szárnyat valamilyen penge hajtómûvel felszerelje. Fel is vette a kpcsolatot a Jet Cat-al, a világelsõ repülõmodell sugárhajtómû gyártóval. A Jet Cat nagy lelkesedéssel állt a project mellé és ki is fejlesztették a célra megfelelõ hajtómûvet. Ennek érdekében egy Pilatusra kívûl felfüggesztett repülõ laboratóriumban 4000 m-es magasságban tesztelték a lehetséges motorokat, eddig ugyanis ezeket nem kellett ilyen nagy magasságban üzemeltetni. A felfújható 2,5 m-es fesztávú szárnyat egy merev (de szabadesés alatt nyitható-összecsukható) szénszálas szárnyra cserélték, amin ráadásul szervomotorok mozgatják a kormányfelületeket, illtve magát a szárnyat elõre-hátra a repülõember hátán, a süllyedõ-emelkedõ mozgás érdekében. Többszöri berepülés, több sikertelen hajtómûindítási kisérlet után végül 2004 június 24,-én 19h30-kor Yves elengedte a Pilatus ajtókeretét 4000 m-el a svájci Yverdon reptere felett. Pár másodperc múlva meghúzta a szárnynyitó mechanizmus kallantyúját, 2500 m magasan, már vízszintes repülés közben beindította a két sugárhajtómûvet, amint ezek stabilizálódtak rászúrta a gázt és 1600 m magasságban 180 km/h-s sebességgel több mint 4 percen át kötelékben repült a Pilatussal. Hab a tortán, még a füstölõt is bekapcsolta! Akkor azonban durva légköri turbulencia miatt a hajtómûveket kénytelen volt leállítani, holott az üzemanyagtartály még félig tele volt. Ejtõernyõt nyitott, összecsukta szárnyait és precízen célra szállt a reptéren már ünneplõ barátok között. A márkát és az elvet természetesen levédték, ma már a földrõl induló és lábra leszálló változaton dolgoznak.