Podesva TamĂĄs barĂĄtunk sajĂĄtos helyet foglal el a cseh UL-gyĂĄrtĂĄsban. Ăgy gondolja, hogy nem sok Ă©rtelme van annak, hogy Ă” is kompozit csodamasinĂĄkat gyĂĄrtson, ilyenekbĂ”l pĂĄtriĂĄjĂĄban van annyi, mint csillag az Ă©gen, vagy szar a harctĂ©ren, a tĂĄgabb, eurĂłpai szĂntĂ©ren is hasonlĂł a helyzet, mennek is csĂ”dbe az ilyen luxuscuccokat gyĂĄrtĂł cĂ©gek egymĂĄs utĂĄn. Ilyen szomorĂș sorsra jutott ĂĄllĂtĂłlag a Dallach Ă©s az Impulse Aircraft.
Tomi a hagyomĂĄnyos Ă©rtĂ©kek hĂve. EgyszerĂ», rusztikus Ă©s viszonylag olcsĂł gĂ©peket gyĂĄrt, olyan technolĂłgiĂĄval, ami a hetvenes Ă©vekben volt a csĂșcson Kelet-EurĂłpĂĄban. GĂ©pei nem vĂ©letlenĂŒl jellemzĂ”en farokfutĂłsak.
Ăs bejön neki. SikerĂŒlt összehoznia a behĂșzhatĂł futĂłs, ĂĄllĂthatĂł szögĂ» Woodcomppal szerelt akrĂł Trener Babyt, Ășgy UL, mint experimentĂĄl kategĂłriĂĄban. Ez utĂłbbit egy nĂ©met megrendelĂ” szĂĄmĂĄra, 140 lĂłerĂ”s LOM motorral. A 80 lĂłerĂ”s, befecskendezĂ”s, soros, nĂ©gyhengeres Mikron motorral szerelt vĂĄltozat mĂ©g –bĂĄr visĂtva Ă©s cipĂ”kanĂĄllal, de – belefĂ©r az UL 472,5 kg-os
kategĂłriĂĄba.
A Piper Cub mifelĂ©nk kevĂ©sbĂ© ismert, de Nyugat-EurĂłpĂĄban Ă©s a tengerentĂșl a mĂĄsodik vilĂĄghĂĄborĂș utĂĄn egy teljes pilĂłtanemzedĂ©k nevelkedett fel rajta. Tomas gyĂĄrtja egy egymĂĄs mellett ĂŒlõs vĂĄltozatĂĄt is, Dandy nĂ©ven. A Cubby termĂ©szetesen acĂ©l csĂ”vĂĄzas szerkezetĂ», vĂĄszonborĂtĂĄsĂș. |
ParamĂ©terei: FesztĂĄv: 9,9 m HosszĂșsĂĄg: 5,6 m Max. emelkedĂ©s: 2,5–5 m/s UtazĂłsebessĂ©g: 110–140 km/h Ăres tömeg: 265 kg-tĂłl ĂtesĂ©si sebessĂ©g: 60 km/h |
Az akrĂł Trener BabyrĂ”l nem is mondok semmit, amint Kocsner Oszi egĂ©szsĂ©ge megengedi, megyĂŒnk tesztet repĂŒlni vele. |
Adatait azĂ©rt elĂĄruljuk: GĂ©posztĂĄly: Experimental FesztĂĄv: 8,68 m HosszĂșsĂĄg: 6,4 m MagassĂĄg: 1,8 m SzĂĄrnyfelĂŒlet: 10,8 m2 Ăres tömeg: 380 kg Max. felszĂĄllĂłtömeg (MTOW): 600 kg TerhelĂ©si többes: + 6/–3 G Max. sebessĂ©g (VNE): 330 km/h UtazĂłsebessĂ©g (75%): 230 km/h ĂtesĂ©si sebessĂ©g (VSO): 83 km/h ManĂ”verezĂ©si sebessĂ©g (VA): 220 km/h |
Tomas igazĂĄn nagy dobĂĄsa a Bf 109 G UL-esĂtĂ©se volt. |
LĂ©ptĂ©k: 82% FesztĂĄv: 8,18 m HosszĂșsĂĄg: 7,25 m SzĂ©lessĂ©g: 2,12 m Motor: Rotax 912S Max. felszĂĄllĂłtömeg: 450/472,5 kg Tesztje elĂ”relĂĄthatĂłan a februĂĄri MotormadĂĄrban. |
Sz. Gy.