Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Hátimotor

Farkas Tibor


MĂ©g mászni sem tudott igazán, amikor már arrĂłl álmodozott, egyszer a hegy felett lejtõzõ madarakkal szárnyalhat. A gyerekkori modellezĂ©st a vitorlázĂłrepĂĽlĂ©s követte, tizennĂ©gy Ă©ves volt ekkor. A vitorlázással töltött hat Ă©v alatt megszerezte az ezĂĽstkoszorĂş teljesĂ­tmĂ©nyszintet, valamint a szakszolgálati engedĂ©lyt. A vitorlázás körĂĽlmĂ©nyessĂ©ge, illetve a kapacitás- Ă©s idõhiány azonban egyre inkább leszĂ»kĂ­tettĂ©k a repĂĽlĂ©si lehetõsĂ©gek körĂ©t – a vágy a repĂĽlĂ©s iránt azonban nem változott.

Egyik barátja akkoriban már siklóernyõzött, és látva a repülés ezen módjának kihasználhatóságát és elõnyeit, Tibi is belevágott, abban bízva, hogy kevesebb idõ ráfordításával többet lehet majd a levegõben.
– Többször elõfordult, hogy a dombon ĂĽltem – ahol most már Ă©vek Ăłta oktatok –, Ă©s elkĂ©pzeltem, ahogy könnyed mozdulattal elemelkedek a levegõbe. ĂŤgy is törtĂ©nt. HirdetĂ©s Ăştján vettem egy kezdetleges felszerelĂ©st.
A „kikĂ©pzĂ©s” elĂ©ggĂ© rendhagyĂł mĂłdon zajlott:
– 1994 decemberĂ©ben elolvastam a tankönyvet, Ă©s önállĂłan tanultam meg siklĂłernyõzni. KĂ©sõbb Simonics PetinĂ©l vizsgáztam, akit egy kĂ©kesi repĂĽlĂ©s során ismertem meg. Megvettem tõle második ernyõmet, amivel már több mint 100 Ăłrát repĂĽltem kĂ©t Ă©v alatt. Gyorsan fejlõdtem, az 1999-es nemzeti bajnokságon már második lettem. AzĂłta már több mint 1000 Ăłrán vagyok tĂşl.
Ahogy teltek a repüléssel töltött évek, a tapasztalattal együtt az igényeim is nõttek.
Egyébként is régi vágyam volt, hogy tágabb határok között repüljek, hogy gond nélkül benézhessek a szobám ablakán repülés közben. Ekkor jött az ötlet: építsünk hátimotort! Nem sokkal késõbb ismerkedtem meg Szabó Gyurival és a Parapowerrel.

Így lett Tibi a Vampair elsõ forgalmazója és oktatója.
– 2000 Ăłta oktatok, segĂ­tve ezzel sokak álmának megvalĂłsulását, hogy átĂ©lhessĂ©k a harmadik dimenziĂł hihetetlen varázsát. Aztán megszereztem a tandem-szakoktatĂłi, a csörlĂ©s-szakoktatĂłi, a hátimotor-szakoktatĂłi Ă©s a motoros tandem szakoktatĂłi jogosĂ­tást. Motorral az Ă©vek alatt mintegy 1200 Ăłrát repĂĽltem már, dacolva az idõjárás minden viszontagságával.
Az évek során megalakítottuk a Mátra Extrém Sportrepülõ Klubot, ahol egyre több pilóta repülési hátterét tudjuk biztosítani. Sok száz embernek adtam már át a tudásomat, és bár ma már az idõm nagy részét extrém rendezvényeket szervezõ cégemre, a Vextonra kell fordítanom, tanfolyamokat, átképzéseket és tréningeket egyaránt indítunk. Nagyon fontos számomra az, hogy a sportot kedvelõ pilóták önállóan, biztonságosan és jól repüljenek, hiszen felelõsséggel tartozom értük.
Sokan járnak hozzánk, a Mátrába a fõváros környékérõl is. A helyszín nemcsak nagy repülésekre, hanem az alapok elsajátítására is kiválóan alkalmas. A megalapozott siklóernyõstudás pedig a motoros ernyõzést is biztonságosabbá teszi.
Úgy érzem, a repüléssel töltött évek alatt kitûzött céljaim megvalósultak, szeretném, ha minden így folytatódna tovább.

M. K.
További információ:
Farkas Tibor a Vampair-termékek forgalmazója
E-mail: info@vexton.hu
Tel.: 06 70 312 76 09
Internet: www.vexton.hu


 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
_PAGEGENERATION 0.05 _SECONDS