Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Merevszárnyú UL

A Cessna is beadta a derekát...


A júliusban megrendezett AirVenture Oshkosh 2006 kiállításon a feltûnõen sok újdonság közül is kitûnt a Cessna által bemutatott, LSA (Light Sport Aircraft, könnyû sportrepülõ) kategóriájú új gép. A két éve létrehozott LSA kategóriába maximum 1320 font (600 kg) felszállósúlyú és 120 csomó (kb. 220 km/h) maximális sebességû kétüléses gépek tartoznak.

Ez azĂ©rt számĂ­t mĂ©rföldkõnek a motoros könnyĂ»repĂĽlĂ©s Ă©gi országĂştján, mert a Cessna mind ez idáig görcsösen ragaszkodott a „hagyományos” certifikált lĂ©gi jármĂ»vek gyártásához, aminek eredmĂ©nyekĂ©ppen eddig a törtĂ©nelmi pillanatig mĂ©g legfrissebb portĂ©kájuk is lĂ©nyegĂ©ben második világháborĂşs technolĂłgiát tĂĽkrözött.
Mint Jack Pelton, a Cessna igazgatója elmondta, az új gép körülbelül féléves fejlesztés eredménye. Bár a Cessna a repülõgépmotorok vezetõ gyártójával, a Textron Lycominggal egy üzleti csoportba tartozik, az új gépet mégis egy 100 lóerõs Rotax 912 S motor hajtja, a súlyhatár szempontjainak figyelembevételével. A gyártást hosszas piackutatást követõen elõreláthatóan csak a jövõ évben kezdik meg, ha sikerül leszorítaniuk az elõállítási költségeket annyira, hogy az alapmodell vételára az általuk reálisnak tartott 80.000 dollárt ne lépje át. Ami a piaci igényeket illeti, számításaik szerint az elsõ évben akár 2000 gépet is felvehet a piac, utána pedig évi 600 darab körüli forgalmat várnak.
A nagyrészt alumíniumból, egyes részleteiben pedig kompozitból készült gép 120 centiméteres kabinszélességével egyike kategóriája legkényelmesebbjeinek. Szárnyait biztonsági okokból nem tervezték behajthatóra, mivel az USA-ban az európai országokkal ellentétben ennek a kritériumnak nincs nagy jelentõsége.
Jack Pelton reméli, hogy a könnyû sportrepülõgép új pilótákat vonzhat, és lendületet adhat a repülõgép-iparnak.
A Cessna másik Ăşjdonsága prototĂ­pusának elsõ, teljes meglepetĂ©st okozĂł bemutatĂł repĂĽlĂ©sĂ©re is sor kerĂĽlt az oshkoshi kiállĂ­táson. Az „NGP” (Next Generation Piston, Ăşj generáciĂłs dugattyĂşs motorral szerelt gĂ©p) eddig 20 Ăłrát repĂĽlt, Ă©s a Cessna Ăşj termĂ©kcsaládját vezeti be. TeljesĂ­tmĂ©nyadatok Ă©s egyĂ©b specifikáciĂłk közlĂ©se mĂ©g korai lenne, mondta Pelton, de meggyõzõdĂ©sĂĽk, hogy az Ăşj modell világszintĂ» sikert arat majd. A Cessna több mint fĂ©l Ă©vszázadon át vitathatatlanul vezetõ szerepet játszott a repĂĽlõgĂ©piparban, s most ezekkel az ĂşjĂ­tásokkal kĂ­ván a következõ Ă©vtizedekre elegendõ lendĂĽletet hozni tevĂ©kenysĂ©gĂ©be.

A Vol Moteur cikke nyomán fordította Kádár Andrea


 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Merevszárnyú UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
Page Generation: 0.05 Seconds