Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Repterek

Gyúró PPG Reptérrend


Sajnálattal kell tudatnunk, hogy rajtunk kívülálló okok miatt a gyúrói reptér új tulajdonosa minden hátimotoros tevékenységet megtiltott a repülőtéren.
Így az alábbiakat sajnos már csak múlt időben, a régi szép idők mementójaként olvashatjátok:

Letölthető PDF-ben

Nagy megelégedéssel nyugtázzuk, hogy egyre több PPG pilóta látogat el Gyúróra, nem ritka, hogy akár harmincnál is több hátimotoros használja egyszerre a reptér körzetét. Mindannyiunk közös érdeke, hogy a repülés, gyakorlás élvezetes és biztonságos legyen, valamint, hogy a békés egymás mellett élés az itt zajló egyéb repülőüzemekkel a továbbiakban is kölcsönös megelégedésünkre működhessen. Ennek záloga, hogy betartsuk a reptér motoros ernyős pilótákra vonatkozó, az alábbiakban olvasható szabályzatát, melyet melegen ajánlunk minden érintett figyelmébe.

PPG SZABÁLYZAT

A gyúrói repülőtér igénybevétele a VFR szabályok és vonatkozó törvényi előírások szerint lehetséges, melyek betartása az itt repülési tevékenységet folytatók felelőssége.
A repülések, illetve azok előkészítése során be kell tartani az aktuális jogszabályokat és előírásokat, kerülni kell az indokolatlan kockázatvállalást, tilos a saját és mások testi épségének, illetve vagyontárgyainak veszélyeztetése.
A repülőtér PPG használatára vonatkozó szabályok hatálya mindenkire kiterjed, aki a repülőtérnek a jelen szabályban körülírt egyes területrészeire belép, berepül, (vagy felhatalmazás alapján behajt), illetve a repülőtérrendben meghatározott és szabályozás alá vont területen tartózkodik.

A gyúrói repülőtér nem nyilvános le-és felszállóhely, magánterület, melynek üzemeltetője a Horizont Repülőiskola Kft. Az itt zajló motoros ernyős (PPG) üzem koordinálása és szabályozása az őket képviselő Vampair repülőklub hatáskörébe tartozik.
A PPG pilóták és hozzátartozóik szívesen látott vendégek, a szabálysértőket azonban az üzemeltető kitiltja a repülőtér területéről. Kérjük a büfé és a kommunális létesítmények kulturált használatát.

Repülési szabályok

A motoros ernyős le-és felszálláshoz, valamint a start gyakorlásához a 33-as pályairány bal oldala melletti füves terület északi és déli végei vehetők igénybe az egyéb repülő üzemektől való biztonságos elkülönülés érdekében. Fel-és leszállás során sem szabad a motoros és vitorlázó gépek számára kijelölt pálya felett repülni.
Helyi repülés esetén a 33-as pályától balra, illetve jobbra eső mezőgazdasági területek felett repülj, így nem zavarod a fel-és leszállókat.
Ha a levegőben érkezel hátimotorral a repülőtérhez, győződj meg arról, hogy milyen üzem zajlik éppen. Magasságodat és repülési irányodat úgy válaszd meg, hogy ne zavard az iskolakörön repülő gépeket, különös tekintettel a vitorlázókra. Figyelj a le-és felszálló PPG üzemben résztvevőkre!

● A repülőtér hossztengelyében a repülőtéren és annak a szélétől mért 1 km-en belül repülni, a hangárok és parkoló járművek felett 100 méternél alacsonyabban átrepülni tilos.
● Tilos a repülőtér szomszédságában lévő falvak, különösen Gyúró, Pusztazámor, illetve a lovardák felett alacsonyan repülni (minimum 300m QFE), valamint vízszintes irányban 600 méternél jobban megközelíteni a településeket. Az ilyen tevékenység zavarja az ott lakókat és az állattartókat.
● Tanyát, állatcsordát vagy lovasokat, gyalogos csoportot, az utakon közlekedő gépjárműveket 150 méternél jobban megközelíteni tilos.
● A tavakat 150 méternél jobban megközelíteni, vagy felettük QFE 150 méternél alacsonyabban repülni tilos.
● Tilos a motoros és vitorlázó gépek számára kijelölt le-és felszállópálya keresztezése, illetve a felette való repülés. A pályán kívül a pályairányt csak úgy szabad keresztezni, ha nincs fel-és leszálló kisgépekes vagy vitorlázó forgalom.
● Tilos az iskolakörön repülő gépek zavarása!
● A repülési pályának olyannak kell lenni, hogy váratlan motorleállás esetén biztonságosan le lehessen szállni. A pályaszegélyen kívül a gyúrói oldalon 20 méter széles biztonsági sáv szolgál erre a célra (büféterasz sövény vonala), ami csak indokolt esetben használható.
● A PPG repülések koordinálása a 123,30 frekvencián történik. A 123,30-at figyelő ernyős – szándéka közlését és nyugtázását követően – használhatja mind a futópályát, mind pedig a tiltott területeket, tiszteletben tartva más, rádión közölt szándékot, és az általános megközelítési korlátozásokat.

Parkolás

Széliránytól függően a PPG üzem számára kijelölt terület déli vagy északi végén lehet parkolni úgy, hogy a járművek egymás közelében legyenek, és ne zavarják egyik repülő üzemet sem.

Repülőeszközök előkészítésének szabályai.

Tankoláskor 10 méteres körzetben tilos a dohányzás!
A motorok indításakor, bemelegítésekor és járatásakor figyelni kell a közelben tartózkodókra! Mindig biztonságosan rögzíteni kell a motort, járatni, porlasztót beállítani csak háton szabad, úgy, hogy az másokat ne veszélyeztessen vagy zavarjon.
Tilos a motorok hiányos védőkerettel, vagy védőkeret nélküli beindítása vagy járatása!
A forgó légcsavar veszélyes, súlyos sérülést vagy halált is okozhat a motor gondatlan kezelése esetén!
Ernyőket úgy kell kiteríteni, hogy másokat a fel-és leszállásban ne zavarjon.

Az alábbi ellenőrző listát azért állítottuk össze, hogy minden repülésed biztonságos legyen.
Ez a
check list
segít, hogy balesetmentesen repülj,
a felelősség azonban mindig a Tiéd!

Motor ellenőrzése

1. Gyújtókábel rendben?
2. Leállító gomb kábele rendben?
3. Üzemanyagrendszer ép, nem lyukas és nem szivárog, benzincsap nyitva, tank szellőzése rendben?
4. Elég üzemanyagot tankoltál? Inkább legyen több, mint túl kevés.
5. Gumibakok, rögzítési pontok rendben, csavarok meghúzva?
6. Kipufogó, szívászaj-csökkentő, légszűrő biztosító kábele rendben?
7. Védőkeret felszerelve, biztonságosan rögzítve?
8. Légcsavar ép, sérülés nem látható? Légcsavarrögzítés rendben?
9. Légcsavar távolsága a kerettől és egyéb alkatrészektől rendben?
10. Beülő és bekötési pontjai rendben?

Motorindítás előtt

1. Védőkeret biztonságosan rögzítve?
2. Gázbowden szabadon mozog és könnyen visszatér alaphelyzetbe?
3. Semmi ne érhessen a forgó légcsavarhoz: pl. hevederek, apró tárgyak a beülő és a saját zsebeidből, stb.
4. Megfelelő helyen vagy az indításhoz? Nincsenek a közelben emberek, állatok? A légcsavar forgási síkjában nincs senki? A légcsavarszél nem mutat emberek, autók, ernyők irányába?
5. Gázkar a bal kezedben, amelyikkel a keretet a váz központi részéhez közel, jól megmarkolva fogod? A motort úgy támasztod meg, hogy bal lábadat rátetted a váz alsó kereszttartó rúdjára, hogy ha netán felpörögne a motor, akkor azt testeddel és nem kezeddel tudd megtartani?
6. Ha problémát észlelsz a felszereléseddel, javítsd ki MOST. Ne szállj fel, amíg meg nem oldottad!

Felszállás előtt

1. Kupola, zsinórok, hevederek állapota ép, az ernyő repülésre alkalmas?
2. Ne legyen megcsavarodott heveder, összehurkolódott zsinór. Az „A” sor szabad?
3. Trimmek a felszálló helyzetben? Fékek szabadok és nincsenek áthurkolva?
4. Bukósisak becsatolva? Bármi, amit magaddal viszel (pl. fényképezőgép), rögzítve van?
5. Karabinerek becsatolva és biztosítva?
6. Semmi sem kerülhet a légcsavarkörbe? (zsinórok, felszerelés stb.) Lábgyorsító rögzítve?
7. A motor szépen, egyenletesen jár, és képes leadni maximális teljesítményét?
8. Ne járasd feleslegesen a motort a földön, a légcsavar sérülhet. Ha porlasztót kell hangolni, azt vegye egy pilóta a hátára, és úgy állítsd be.
9. Szélirány megfelelő?
10. Felszállópálya szabad, elég hosszú és akadálymentes? Nem zavarsz senkit a le-és felszállásban?

Repülés

1. Felszállás után menj a gyakorló légtérbe, a le-és felszállómező fölé csak akkor kerülj, ha le akarsz szállni, ne zavard a többieket!
2. Soha, de soha ne bízz a motorodban, bármikor leállhat! Ezért soha ne repülj alacsonyan fák, elektromos vezetékek, épületek, autók, emberek, vagy bármilyen olyan hely fölött, ahol motorleállás esetén nem tudsz balesetmentesen leszállni.
3. Hátszélben alacsonyan repülni veszélyes!
4. A fékeket 100 méter magasság alatt ne engedd el, egy váratlan motorleállás azonnali manőverezést követelhet!
5. Mindig figyeld a körülötted, veled egy légtérben repülőket. Tartsd be a kerülési szabályokat. Soha ne zavarj senkit repülésében, különösen figyelj a le-és felszállókra!
6. Különös figyelemben részesítsd a vitorlázó repülőgépeket és az egyéb motor nélkül repülőket. Motoros légijárműhöz képest mindig övék az elsőbbség!
7. Figyeld a motorod hangját és a szokatlan jelenségeket, vibrációt. A motor hangjának megváltozása jelezheti az esetleges problémákat. Ha kétségeid vannak, szállj le, jobb előbb, mint később!

Leszállás előtt

1. Trimmek leszálló helyzetben?
2. Szélirányt ismered?
3. Leszállómező és annak megközelítése szabad?
4. Megfelelő magasságon vagy? Irány rendben?
5. Kiültél a beülőből?
6. Ha álló motorral szállsz le, állítsd le a motort legalább 50 m magasan!
7. Földet érés után felszerelésedet azonnal szedd össze, hogy szabaddá tedd a terepet más leszállóknak.

Repülés után

Ellenőrizd a motorod, felszerelésed és ernyőd, így, ha valamilyen meghibásodást észlelsz, lesz időd kijavítani azt a következő repülésig rendelkezésedre álló idő alatt, és nem közvetlenül a következő felszállás előtt szembesülsz a problémával, akkor ugyanis hajlamos leszel azt a rossz döntést meghozni, hogy: egy repülés még csak belefér.
Ne feledd, a repülés célja az örömszerzés, és nem az életed kockáztatása!
Még valami, az időjárással kapcsolatban:
Jobb érzés a földön lenni és a levegőbe vágyódni, mint a levegőben a földre kívánkozni.



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas ULHátimotorMadártávlatbólMerevszárnyú ULMinden más ami repülMotoros sárkányMűrepülésRepterekVitorlázó

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc