Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Motoros sárkány

Blois 2007: továbbra is siker


Az immár 27. kiadását megért blois-i kiállítás folyamatosan, biztosan növekvõ látogatottsága bizonyítja, ez a rendezvény minden kétséget kizáróan még mindig él és virul. Rég elmúltak már azok az idõk, amikor az elsõ, gyalogsárkányos pilóták részvételével tartott összejövetelen a magasba emelkedés egyetlen eszköze a csörlõ volt. A több mint 100 kiállítóval az ultrakönnyû repülés minden területét lefedõ találkozó kétségtelenül a legnagyobb ilyen rendezvénnyé nõtte ki magát Európában, sõt talán a világon is, ha figyelembe vesszük az USA-beli testvérmozgalom öszszeomlását a Light Sport Aircraft- szabályozás megjelenése óta.

Nemcsak a kiállĂ­tĂłk jelentek meg nagy számban, de a közönsĂ©g is. A szervezõk nyilvántartása szerint több mint 550 ultrakönnyĂ» gĂ©p Ă©rkezett látogatĂłba a 200 feletti számĂş kiállĂ­totthoz, s ehhez mĂ©g hozzá kell tennĂĽnk a több mint 120 motoros ernyõt Ă©s majdnem 150 polgári kisgĂ©pet is. Ha azokat is figyelembe veszszĂĽk, akik szándĂ©kosan vagy hanyagságbĂłl nem ellenõrzött mĂłdon landoltak a helyszĂ­nen, tĂşlzás nĂ©lkĂĽl állĂ­thatĂł, hogy bizonyára megvolt az 1000 lĂ©gi jármû. Ami a nagyrĂ©szt szakĂ©rtõi, „bennfentes” törzsközönsĂ©get illeti, 7000 fizetõ látogatĂł jött el a kĂ©t nap alatt.
Az idõjárás idĂ©n igazán elkĂ©nyeztette a rĂ©sztvevõket. Egy hĂ©ttel az esemĂ©ny elõtt mĂ©g tĂłcsák leptĂ©k a pályát Ă©s a kiállĂ­tĂłi terĂĽletet, ám pĂ©ntek dĂ©lutánra felszáradt a terep, Ă©s szĂ©p zöld fû fogadta az elsõ földet Ă©rõ gĂ©peket. EgĂ©sz hĂ©tvĂ©gĂ©n kitartott az enyhe szellõ, a kellemesen mĂ©rsĂ©kelt hõmĂ©rsĂ©klet Ă©s a nagyszerĂ» fĂ©nyviszonyok.
Idén az étkeztetést egy, a Tour de France alkalmából felfedezett vállalkozó biztosította, sikeresen. Már csak az eddigi gyakorlat kialakította berögzõdéseket kell majd megváltoztatnia, ha nyereségessé akarja tenni a tevékenységét. Szokás szerint ugyanis szombat este szinte az összes kiállító eszem-iszomra hívja vendégeit a saját standján, így aztán a szemfüles potyázók minden vidék gasztronómiai specialitásait megkóstolhatják.
Ami a légi forgalom irányítását illeti, Blois példaként szolgálhat a rádiózáshoz foggal-körömmel ragaszkodók számára.
A „Pioneer Team” látványos kĂĽrje
Én a magam rĂ©szĂ©rõl itt nagyobb biztonságban Ă©rzem magam, mint egyes Párizs környĂ©ki reptereken, ahol a kötelezõ rádiĂłforgalmazás a fõ veszĂ©lyeztetõ tĂ©nyezõ, de hagyjuk... A tĂ©mára visszatĂ©rve, a szervezĂ©s egyetlen gyenge pontja a motoros ernyõs repĂĽlĂ©s volt. A hátimotoros pilĂłtáknak fenntartott zĂłna elmĂ©letileg lehetõvĂ© tette volna, hogy kellõkĂ©ppen kihasználják a kĂĽlönösen repĂĽlĂ©sre csábĂ­tĂł idõjárást. Ugyanakkor a forgalom gyorsĂ­tása Ă©rdekĂ©ben a 20-as pályárĂłl felszállĂł „klasszikus” gĂ©posztályoknak fenntartott idõsávokban tilos volt repĂĽlniĂĽk. Ez a jĂł szándĂ©kĂş elõvigyázatosság sajnálatos mĂłdon igencsak korlátozta az ernyõsök szabadságát, ami annál inkább fájdalmasan Ă©rintette õket, mivel a kivĂ©telesen ideális körĂĽlmĂ©nyeknek köszönhetõen akár három napig folyamatosan repĂĽlhettek volna! A szervezõkben sajnos tĂşl kĂ©sõn tudatosult a mellĂ©fogás, változtatni már nem volt mĂłd, csak remĂ©nykedhetĂĽnk, hogy jövõre kiköszörĂĽlik a csorbát, Ă©s az idõjárás legalább ennyire kegyes lesz.
TermĂ©szetesen nem számolhatunk be rĂ©szletesen a kiállĂ­tás minden momentumárĂłl, a csĂşcspont azonban minden bizonnyal az olasz „Pioneer Team” bemutatĂłja volt, akik nĂ©gy csodásan feldĂ­szĂ­tett Ă©s fĂĽstöt eregetõ Pioneer 300 Hawk kötelĂ©krepĂĽlĂ©sĂ©vel szĂ­nesĂ­tettĂ©k Blois egĂ©t.
A „Pioneer Team” kötelĂ©k szinte egymáshoz tapadva száll fel, szinkronban hĂşzva be a futĂłkat
Bár a bemutatott figurák közt jĂłcskán volt Franciaországban tiltottnak minõsĂĽlõ is, a demonstráciĂł elkápráztatta a közönsĂ©get. Mindenesetre ĂĽdĂ­tõ változatosságot jelentett a „standard” bemutatĂłkhoz kĂ©pest, amelyek esetĂ©n a gyártĂłk Ă©s szervezõk kezĂ©t (fantáziáját) sajnos megköti az egyre szõrszálhasogatĂłbb Ă©s szigorĂşbb hatĂłság jelenlĂ©te.
Köszönet tehát olasz barátainknak ezért a remek mutatványért, amellyel azt is bebizonyították, hogy a blois-i rendezvény vonzereje még tovább is növelhetõ.
Jöjjenek az idei szalon számunkra legĂ©rdekesebb Ăşjdonságai – kĂ©pekben.

Szöveg: Philippe Tisserant, Vol Moteur
Fordította: Kádár Andrea

A tavalyi Blois után valahogy nem volt kedvünk az idén is kimenni.
Elnézést...
Philippe Tisserant és a Vol Moteur jóvoltából azért csak van itt egy kis ízelítõ, még ha nem is feltétlenül objektív. Az elõzõ évek Blois-ba zarándoklásait lásd itt: 2003 2004 2005 2006

A dél-afrikai Rainbow Aircraft által gyártott Cheetah gépeket a belga Travair importálja Európába. A fejlesztések során a Skyrangerrel való rokonság jelei egyre halványulnak. A Hirth motorokat nagyon aktívan képviselõ Air Green mutatta be ezt az eredeti prototípust. A meghajlított acélcsöveket védõgázas hegesztéssel rögzítik. Csomagtartóként zsák jár hozzá.
Az ukrán K 10 „Swift” elsõ fellĂ©pĂ©se Franciaországban. ForgalmazĂłja az Aerogallia Valenciennes-ben. FĂ©mszárny, csõvázas sárkányszerkezet, kompozitburkolat. JĂłl kitalált konstrukciĂł, Ă©s fõkĂ©nt, behajthatĂł szárnyak!
A DTA is áttér a HKS 700-ra ezzel a
tiszta fekete, könnyû Combóval.
Az Air Création kihozta a Tanarg ultracsendes, Rotax 912 S motorral szerelt változatát, az új, 13 m2-es iXess szárnnyal.
Íme a Fly Products Eco 2 kétüléses (?) trájkjaTermészetesen a Luciole is megjelent, a tesztelés folyamatban. A tervdokumentáció elkészülését 2008-ra várhatjuk, de inkább az év vége felé... türelem!
A Girabet II ideális oktatógép lehet vonzó árának és az oktatásra különösen alkalmas, egymás mellett elhelyezett üléseinek köszönhetõen.Chip Erwin, a Czech Airworks feje, aki eddig Zenair CH 701 és 601-eseket gyártott, bemutatja az USA-ban regisztrált Sportcruiser LSA-t. Ha életbe lép az 1000 kg alatti repülõgépekre vonatkozó új európai szabályozás, hamarosan Franciaországban is találkozhatunk vele.
A Tecnam importõre, az Air Import 01 kibõvítette vevõkörét a kisgépes klubokkal, mióta kétüléseseinek VLA certifikált változatait is forgalomba hozta. A képen a P 2002 Sierra ultrakönnyû verziója.Az APAME villanymotoros sárkánya a megjelenését tekintve még inkább félkésznek tûnik. Mindenesetre 20 percet repült Li-Poly akkumulátorokkal és 15 lóerõs motorral.



 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Merevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
Page Generation: 0.20 Seconds