Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Monaco–Peking 2008, 10 000 km hátimotorral


Gabriel Galtier és Frédéric Jacques barátaink június elején indultak el a régóta tervezett „nagy dobásra”, a Monaco–Peking útvonal megrepülésére. Két hét alatt jutottak el Magyarországig. Zánkán randevúztunk velük, hogy a Velencei-tó és a Hármashatár-hegy érintésével egészen Gödöllõig elkísérjük õket. Így õk is részesedhettek a Felhõút SE által az év leghosszabb napján szervezett kötelékrepülés örömébõl. Akár azt is hihették, hogy az õ tiszteletükre gyûlt össze több mint 30 motoros ernyõs.

Az eddig megtett útról így számoltak be:
Június elsején indultunk el Monacóból két hátimotorral 5 hónaposra tervezett túránkra, melynek végállomása Peking. Az út jó alkalom arra is, hogy behatóan teszteljük az új generációs bioüzemanyaggal mûködõ motorjainkat. Az idõjárással nem volt sok szerencsénk... Egy hét várakozás után fel kell adnunk azt a tervünket, hogy a Tende hágón repüljünk át Franciaországból Olaszországba, kénytelenek vagyunk a tengerparton haladni Genováig, majd onnan észak felé vesszük az irányt. Szlovéniába érkezve az adjoviscinai reptéren szerezzük be a szükséges információkat, kiderül, hogy a szlovén légtér nagy részét lezárták Georges Bush látogatása miatt! Meg kell várnunk a tilalom feloldását, de mikor végre nekiindulhatunk, kedvezõ szelekkel repülünk tovább. Szlovéniában gyönyörû, erdõvel borított hegyvidékek fölött repülünk, a kényszerleszállás kizárva, így aztán komoly biztonsági ráhagyással lavírozunk.
Magyarországra érve a nagykanizsai reptéren érünk földet. Délután a helyi pilóták felvilágosítanak a folytatáshoz szükséges tudnivalókról (itt szerencsére nincs korlátozás). Késõ délután mindössze 7,5 liter üzemanyaggal repülünk át Keszthelyre. Itt csatlakozik hozzánk az útról készülõ dokumentumfilmünket rendezõ Olivier. Magyarországi megállónk során Budapestre is ellátogatunk, s közben technikailag is felkészülünk az út ránk váró részére, hiszen Európát elhagyva még egy egyszerû kis alkatrész beszerzése is komoly problémát okozhat. Az eddig megtett út során gépeink jól vizsgáztak, megbízhatónak és gyorsnak bizonyultak.

Eddig 1375 km-t tettek meg a levegõben, a hátralevõ útról pedig annyit, hogy ha a tervezett állomáshelyeket egyenes vonallal kötjük össze, 7810 km-t ad ki a Route Express. Kívánjuk nekik, hogy tartson ki a hátszél!

Szöveg és képek: Vampair


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.08 msodperc