Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Hátimotor

Syria in the Sky Eyes


Ilyen még nem volt. Január elején a Syrian Airlines járatával utasszállító gépen még sosem látott létszámú motoros ernyõs landolt Damaszkuszban. A Syria in the Sky Eyes szervezte hátimotoros kaland francia, kanadai, angol, iraki, szaúdi, lengyel, olasz, kuvaiti és libanoni pilóták számára szerzett felejthetetlen élményt. A Párizsból indulók töméntelen poggyászának egy része ugyan három nap késéssel érkezett meg, így addig egyesek hátimotor, mások ernyõ, légcsavar, keret, vagy éppen váltás gatya nélkül maradtak, de ez sem vette el a kedvüket... Íme az élménybeszámoló.

Palmyrában napsĂĽtĂ©sre Ă©s hihetetlen kĂ©k Ă©gre Ă©bredĂĽnk, az egyetlen ĂĽröm az örömben az erõs szĂ©l Ă©s a hideg. A szállodátĂłl 15 kilomĂ©terre fekvõ teveversenypálya lesz az elsõ felszállĂłnk. Csodálatos mĂłdon a szĂ©l csillapodik, Ă©s mindenki igyekszik a levegõbe. A sivatag szĂ©lĂ©n vagyunk, itt-ott elszĂłrtan kis oázisok Ă©s beduin táborok, ahol le lehet szállni egy teára. ElrepĂĽlĂĽnk az Ăłváros romjai felĂ© is, igazi rĂ©gĂ©szeti paradicsom látványa tárul elĂ©nk. A levegõ jĂ©ghideg, de száraz. Sajnos tĂşl erõs a szĂ©l ahhoz, hogy alacsonyan repĂĽlhessĂĽnk a romok fölött, Ă­gy visszatĂ©rĂĽnk a felszállĂłhoz, ahol már vár az ebĂ©d. Mindenhol hátimotorok. Karim, a szervezõ teljes szabadságot harcolt ki számunkra: hogy Ă©rzĂ©keltessĂĽk a hely szellemĂ©t, az egyik pilĂłta a fõúton haladĂł rendõrautĂł tetejĂ©n gyárt egy touch & gĂłt…
Másnap egy 15 kilométerre fekvõ oázishoz repülünk, ahol természetes meleg vízû forrás vizében fürdõzhetünk.
Van valami különleges varázsa annak, hogy egy fûnyírómotorra hagyatkozva egyedül találja magát az ember a sivatag közepén, félnapi járásra bármilyen úttól. De nem is kell hozzá meghibásodás, hogy az embernek kedve támadjon leszállni egy-egy vendégszeretõ beduin táborban, ahol mindig szívesen fogadnak és teával kínálnak.
Az itteni téli repülések elõnye, hogy a napsütés ellenére a légtömeg anticiklonban igen stabil, még napközben is. A pilóták egyre jobban tökéletesítik technikájukat, van, akinek estére sikerül egyenesen a szálloda elé leszállni, az eddig a visszaszállításukban lelkesen segédkezõ robogótulajdonosok és tevehajcsárok nagy bánatára.
Az esti repülések Palmyrában mindig csodálatosak, a romok árnyai közt keringõ ernyõkkel.
A reggelinél pedig a napfényben fürdõ tájban gyönyörködünk a panorámaablakos étterembõl.

Szerda hajnalban végre megérkezik a lemaradt poggyász is, a szálloda hallja igazi bazárrá válik, a pilóták boldogan válogatják ki felszerelésüket.
Karim további két teherautót szerez, hisz legalább 70 hátimotort és ernyõt kell szállítani, sõt még egy hõlégballont is. Egy huszon-egynéhány kilométerre fekvõ mesterséges tó partjára megyünk, ahol ritka madárfajok élnek egy rezervátumban. Alig van szél, köves a felszálló, az eredmény pár törött légcsavar és váz, szakadt ernyõ és zsinórzat, meg egy összeöltendõ sebesülés. A helyszín azonban csodálatos, a zölden csillogó tó az erózió által különbözõ színûre koptatott sziklafalak közt bújik meg.

A szomszédos völgyben katonai tábort látunk, a sátrak körül lõszerraktárakkal.
Délután visszarepülünk Palmyrába, közben egy fehér márványbányát is útba ejtünk.
A fõtĂ©ren a gázai háborĂş ellen tĂĽntetnek, öt pilĂłtát felkĂ©rnek, hogy repĂĽljenek bemutatĂłt a szĂ­riai tĂ©vĂ©nek. A nagy izgalomban ketten összeĂĽtköznek, de hihetetlen szerencsĂ©vel mindkĂ©t ernyõt sikerĂĽl a levegõben tartaniuk, pedig az egyiket megszaggatja a lĂ©gcsavar…

Következõ kirándulásunk a gazellákról és oryxokról híres talilai rezervátumba vezet. Engedélyt kapunk, hogy a rezervátum fölött repüljünk és lefényképezzük az állatokat.
Az oryxok és gazellák gyorsan nyargalnak, de a 31-es Reaction azért lehagyja õket.
DĂ©lután a visszaĂşton engedĂ©lyt kapunk egy katonai reptĂ©r átrepĂĽlĂ©sĂ©re, aztán egy börtönudvarban zajlĂł focimeccset is megtekinthetĂĽnk fentrõl. Itt valahogy nem volt kedvĂĽnk leszállni teázni…

PĂ©ntek dĂ©lután megkĂ©rnek, repĂĽljĂĽnk egy, a háborĂş ellen tartott tĂĽntetĂ©sen. Mindenhol vezetĂ©kek Ă©s lámpaoszlopok, nĂ©hány pilĂłta mĂ©gis bevállalja a földközeli áthĂşzásokat. Allah, Ăşgy látszik, õrködött felettĂĽk…
Este sajtĂłtájĂ©koztatĂłt tartanak a szállodában, ahol az összes szĂ­riai tĂ©vĂ©csatorna, sõt az Al Jazeera is kĂ©pviselteti magát. A mĂ©dia termĂ©szetesen azt boncolgatja, milyen szĂĽrreális dolog a gázai esemĂ©nyektõl nem messze Ă©lvezetbõl repkedni. A rallye-t most már hivatalosan a bĂ©ke ĂĽgyĂ©hez kötik, s bár kicsit manipulálva Ă©rezzĂĽk magunkat, belemegyĂĽnk a játĂ©kba, hálásan, hogy itt repĂĽlhetĂĽnk. ĂŤgy legalább már az Al Jazeerában is szerepelt hátimotor…

Szombat hajnalban fájó szívvel elhagyjuk Palmyrát, hogy kétórás út után megérkezzünk Homsba, ahonnan rögtön továbbindulunk a Crac des Chevaliers-t, a keresztes lovagok egyik leghíresebb várát meglátogatni. A vár fantasztikus, de az idõjárás sajnos nem alkalmas repülésre sem aznap, sem vasárnap. Innen Maalulába megyünk, a szír maronita keresztények egyik központjába, ahol Jézus nyelvét, az arámit beszélik. Itt található az egyik legrégibb keresztény templom. Szállodánk a sziklafal tetején, 1600 méter magasan fekszik. Az idõjárástól repülhetnénk, de nincs engedélyünk, és be is esteledik.

Hétfõn térünk vissza Damaszkuszba, ahol egy utolsó repülés vár ránk: a városi Al Fayhaa futballstadionból szállunk fel. Szél alig, hideg van, a köd miatt a látás sem jó, de mégis, Damaszkusz fölött repülünk!
Aztán már csak a csomagolás van hátra, a bazár és egy gyönyörû mecset, s indulunk haza. Köszönet Karimnak és csapatának!

Philippe Gruber beszámolója alapján írta Kádár Andrea
KĂ©pek: Franck Lechenet Ă©s Zbig Wlodarczak


 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
Page Generation: 0.13 Seconds