Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

XTR Open air days 2010


Filipovits Attila, közismertebben Filipo, egyike a legszimpatikusabb motoros sárkányos pilótáknak az Eu-ban. Sõt, még a balkánon is. Ami szintén Európa, bár ez felfogás kérdése.
Filipo horvát állampolgár és csinos, jóképû, szép szemû legény. Õ csábított Banja Lukába, az elsõ ultrakönnyû motoros repülõs találkozóra.

Ezt cimborája, Varga Ferenc szervezte, aki az IFOR kötelékében van kint Boszniában, már rég óta. Szarajevóban vigyáz a békére és a rendre, szabad idejében pedig extrém sportokkal foglalkozik, azokra csábítja az unatkozó bosnyákokat, meg fõleg az egzotikumra kiéhezett turistákat. Elhatározta, hogy bemutatja az ultrakönnyûek világát a repülést csak és kizárólag a katonaság számára fenntartott formájában ismerõ lakosságnak. Nem kis fába vágta a katonafejszét. Hónapokig tartott a szervezés, az engedélyek beszerzése, a huzavona a különféle, de fõleg légügyi hatóságokkal. Türelmes és taktikus ember ez a Feri, mint katona is biztos, olyan túlélõ-fajta lehet. Elég az hozzá, hogy többszöri halasztás után október 16-17.-e lett a végleges idõpont Banja Lukában. Az eredetileg tervezett Szarajevói helyszínt csak amiatt kellett stornózni, hogy az engedély aláírására felhatalmazott aparatcsnik tartósan szabadságon volt. Pedig az lett volna az igazi.
A motoros sárkány kategóriát természetesen Filipo képviselte egy Topless szárnyas Apollo Monsoonnal, az UL merevszárnyúakat Vereb Gyuri testesítette meg a gyári Apollo Foxxal, Méhész Zsolték elhozták a Xenont, Kis Istvánnal és Ilkóval mi voltunk a motoros ernyõs géposztály. Konvojban utaztunk, úgy néztünk ki repülõ szerkezeteinkkel az utánfutókon, hogy a Zavatta cirkusz megirigyelhetett volna. Az idõjárás nem volt kegyes hozzánk, a csütörtök esti meteor láttán minden normális ember lemondott volna az utazásról, de mi repülõsök vagyunk, nem normálisak. Meg aztán Varga Ferit sem volt szíve senkinek cserbenhagyni annyi adminisztrációs iszapbirkózás után.
Banja Luka katonai repterét harci és szállítóhelikopterek használják, de mint pattanás a serdülõ orrán, már megjelent egy kék hangár, ULL felirattal. Benne pedig két özönvíz elõtti Apollo típusú motoros sárkány. Hogy repülnek-e vagy sem, arra nem derült fény, de a balkánon minden tilalom ellenére minden lehetséges, sõt, annak az ellenkezõje is.
Múlt és jelen, a Jet Start mi vittük bemutatóba
Mindenesetre ez a hangár és az elõtte levõ füves placc lett az elsõ Boszniai ultrakönnyû összeröffenés helyszíne. Varga Feriék kifogástalan munkát végeztek a kommunikáció vonatkozásában. Ezt a tehetségüket tükrözi egyébként weboldaluk is, le lehet csekkolni: www.xtr.ba Ott volt a tévé, a rádió, minden élõ és mozgó repülés iránt érdeklõdõ civil és katona heted hét határról, ráadásul olyan idõjárásban, mint amilyenben állítólag Mme Recamier azt mondta Napóleonnak annak idején: „Felség, ilyen idõben két dolgot lehet csinálni és én nem tudok römizni”. És mégis, megrepültük a ránk bízott feladatokat. Úgy is mondhatnánk: kirepültük magunkat. Élveztük. Európaivá fejlõdött (vagy satnyult) érzékeink halkan, de félreérthetetlenül sugallták: ez itt az igazi élet. Cigarettafüstös, pálinkás, izzadtságszagú, valódi. Nem amolyan aszeptizált, globalizált, manipulált. Amilyen mifelénk lehetett vagy negyven éve.
Nagyon bízom benne, hogy sikerült tradíciót teremteni és jövõre összejön Szarajevó is.
Mi biztosan ott leszünk.

Szöveg: Szabó György


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

HátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.13 msodperc