Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Showroom Budaörsön


Remélem, nem kiabálom el, de úgy tûnik, itt a tavasz. Ideje volt. Most meg ideje elõvenni a tél elején (remélhetõleg) módszeresen lekonzervált hátimotorokat és ernyõket és elkezdeni bontogatni puha szárnyainkat.

Ilyenkor idõszerû egy jó kis átvizsgálás, gyújtás, porlasztóbeállítás, gumibak, ékszíj és gyertyacsere.
Aki nem szereti összekoszolni a kezeit, vagy netán több pénzt meg tud keresni más munkával vagy kupeckedéssel annyi idõ alatt, mint amennyi ahhoz kellene, hogy a kötelezõ és ésszerû ápolási és karbantartási munkálatokat elvégezze, ahogy arra oktatója annak idején tanította, az jobban jár, ha elviszi a felszerelését Halász Ferihez a Budaörsi reptérre. Ott minden gyárilag elõírt és az adott járgány által igényelt szervízmunkát szakszerûen elvégeznek helyette jól felkészült szakemberek, ráadásul a szükséges alkatrészek és segédanyagok is rendelkezésre állnak. Jobban jár anyagilag, de személyes biztonsága és repülõs szaktudása vonatkozásában mégis jobban jár, ha maga végzi el ezeket a munkálatokat, ezáltal jobban megismeri saját felszerelését, megtanul valamit, ami csak hasznára válik, akár még az önbizalom szintjén is.
Persze ehhez kell némi idõ és empátia. Meg valamicske készség és általános szakmai mûveltség. Alapok. Ez sajnos manapság egyáltalán nem egyértelmû. A mai fogyasztó világ embere sajnos lassacskán oda jut, mint az õsember: Használ egy csomó eszközt, de fogalma sincs, hogy az hogyan és miként mûködik. Így lehetett Cro Magnon-i õsünk a tûzzel.
A modern idõk ilyen Tescoban gyûjtögetõ életmódot folytató, netán neten vadászó neandertáli homo erectusának az is megoldás lehet, ha legaláb egyszer, elõször elviszi a felszerelését Halász Ferihez, hogy õ jó alaposan elmagyarázza neki, hogy mi a teendõ vele. Feri bõbeszédû ember, szereti az ilyesmit. Hál’istennek rá is ér. Egyelõre.
Halász Feri ugyanis nyitott egy boltot a budaörsi reptér körépületében erre a célra. Persze árul ott mindenféle kütyü-mütyüt, szir-szart és csecsebecsét motoros és gyalog ernyõsök számára, de a lényeg a jól felszerelt javító-karbantartó mûhelyen van. Feri régi motoros a szakmában, elõtte meg nagy motoros volt, volt neki még Honda motorkerékpár kereskedése is. Van joga és alapja hozzászólni ehhez az egész kérdéskörhöz, ha szabad ezt így jól megmondani.
Ha már adott a mûhely, a butik és a rendkívüli adottságokkal rendelkezõ helyszín, teljesen magától értetõdõvé vált, hogy ott érdemes létrehozni a régóta hiányzó összehasonlító, tesztelõ, bemutató „show room”-ot az országban fellelhetõ össz-hátimotoros kínálat számára. Rendelkezésre áll tolóerõ és tömegadatok mérésére alkalmas berendezés, a hátimotort pilótával együtt fel lehet húzni abba a magasságba, ahol a ki-beülést, a gázadásra jelentkezõ precessziót és a különbözõ fordulatszámokon tapasztalható nyomatékot érzékelni tudja, az ernyõk húzogatására, sõt akár tesztrepülésre is alkalmas a placc.
Nem kell már más, mint hogy a gyártók be merjék vállalni az összehasonlítást, a megmérettetést.
Elsõként a Parapower jelentkezett. A Redback család számos modellje, de karbon vázas Blackbird-ök is megtalálhatóak a kiállító teremben, az új, ME vázba szerelt motorokat pedig február 10.-én össze is mértük tömeg és tolóerõ vonatkozásában.
Az eredmények szakszerûen dokumentálva megtalálhatóak a www.vampair.hu-n és Halász Feri weboldalán, az http://www.interflyppg.eu weboldalon.
Tisztelt gyártók, forgalmazók, barkácsolók, itt a várva várt lehetõség!
Aki nem él vele, annak csak a szája jár, nemdebár?

Szöveg és képek: Szabó György



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.20 msodperc