Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Hátimotor

Showroom Budaörsön


Remélem, nem kiabálom el, de úgy tűnik, itt a tavasz. Ideje volt. Most meg ideje elővenni a tél elején (remélhetőleg) módszeresen lekonzervált hátimotorokat és ernyőket és elkezdeni bontogatni puha szárnyainkat.

Ilyenkor időszerű egy jó kis átvizsgálás, gyújtás, porlasztóbeállítás, gumibak, ékszíj és gyertyacsere.
Aki nem szereti összekoszolni a kezeit, vagy netán több pénzt meg tud keresni más munkával vagy kupeckedéssel annyi idő alatt, mint amennyi ahhoz kellene, hogy a kötelező és ésszerű ápolási és karbantartási munkálatokat elvégezze, ahogy arra oktatója annak idején tanította, az jobban jár, ha elviszi a felszerelését Halász Ferihez a Budaörsi reptérre. Ott minden gyárilag előírt és az adott járgány által igényelt szervízmunkát szakszerűen elvégeznek helyette jól felkészült szakemberek, ráadásul a szükséges alkatrészek és segédanyagok is rendelkezésre állnak. Jobban jár anyagilag, de személyes biztonsága és repülős szaktudása vonatkozásában mégis jobban jár, ha maga végzi el ezeket a munkálatokat, ezáltal jobban megismeri saját felszerelését, megtanul valamit, ami csak hasznára válik, akár még az önbizalom szintjén is.
Persze ehhez kell némi idő és empátia. Meg valamicske készség és általános szakmai műveltség. Alapok. Ez sajnos manapság egyáltalán nem egyértelmű. A mai fogyasztó világ embere sajnos lassacskán oda jut, mint az ősember: Használ egy csomó eszközt, de fogalma sincs, hogy az hogyan és miként működik. Így lehetett Cro Magnon-i ősünk a tűzzel.
A modern idők ilyen Tescoban gyűjtögető életmódot folytató, netán neten vadászó neandertáli homo erectusának az is megoldás lehet, ha legaláb egyszer, először elviszi a felszerelését Halász Ferihez, hogy ő jó alaposan elmagyarázza neki, hogy mi a teendő vele. Feri bőbeszédű ember, szereti az ilyesmit. Hál’istennek rá is ér. Egyelőre.
Halász Feri ugyanis nyitott egy boltot a budaörsi reptér körépületében erre a célra. Persze árul ott mindenféle kütyü-mütyüt, szir-szart és csecsebecsét motoros és gyalog ernyősök számára, de a lényeg a jól felszerelt javító-karbantartó műhelyen van. Feri régi motoros a szakmában, előtte meg nagy motoros volt, volt neki még Honda motorkerékpár kereskedése is. Van joga és alapja hozzászólni ehhez az egész kérdéskörhöz, ha szabad ezt így jól megmondani.
Ha már adott a műhely, a butik és a rendkívüli adottságokkal rendelkező helyszín, teljesen magától értetődővé vált, hogy ott érdemes létrehozni a régóta hiányzó összehasonlító, tesztelő, bemutató „show room”-ot az országban fellelhető össz-hátimotoros kínálat számára. Rendelkezésre áll tolóerő és tömegadatok mérésére alkalmas berendezés, a hátimotort pilótával együtt fel lehet húzni abba a magasságba, ahol a ki-beülést, a gázadásra jelentkező precessziót és a különböző fordulatszámokon tapasztalható nyomatékot érzékelni tudja, az ernyők húzogatására, sőt akár tesztrepülésre is alkalmas a placc.
Nem kell már más, mint hogy a gyártók be merjék vállalni az összehasonlítást, a megmérettetést.
Elsőként a Parapower jelentkezett. A Redback család számos modellje, de karbon vázas Blackbird-ök is megtalálhatóak a kiállító teremben, az új, ME vázba szerelt motorokat pedig február 10.-én össze is mértük tömeg és tolóerő vonatkozásában.
Az eredmények szakszerűen dokumentálva megtalálhatóak a www.vampair.hu-n és Halász Feri weboldalán, az http://www.interflyppg.eu weboldalon.
Tisztelt gyártók, forgalmazók, barkácsolók, itt a várva várt lehetőség!
Aki nem él vele, annak csak a szája jár, nemdebár?

Szöveg és képek: Szabó György



 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Hátimotor

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Page Generation: 0.08 Seconds