HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Motoros s√°rk√°ny

PMAviation PulsR


A tavaly novemberben Birminghamban tartott Flying Show-n mutatt√°k be a P&M Aviation √ļj fejleszt√©s√©t, a PulsR tr√°jkot.
Eddig a QuikR volt sz√°munkra az abszol√ļt cs√ļcs a fels√Ķ kateg√≥ri√°s, utaz√°sra sz√°nt motoros s√°rk√°nyok k√∂z√∂tt, most √ļgy t√Ľnik, saj√°t magukat is fel√ľlm√ļlj√°k Billy Brooks-√©k.

A 150 km/h feletti utaz√≥sebess√©g √©s az angol kl√≠ma miatt az aerodinamikai burkolat csak id√Ķ k√©rd√©se volt. A f√©lig z√°rt, √∂nhord√≥ szerkezetes utast√©r megold√°s nem csak az integr√°l buk√≥sisakot teszi feleslegess√©, megk√≠m√©li a pil√≥t√°t a fej√©t cib√°l√≥ menetsz√©lt√Ķl, az orrcs√∂vet is kiv√°ltja, √≠gy a l√°t√°s zavartalanabb, a passz√≠v v√©delem pedig nagys√°grendekkel jobb. A GTR 13 topless sz√°rnnyal 91 km/h sebess√©gn√©l a sikl√≥sz√°m 12 feletti. 60 √©s 160 km/h k√∂z√∂tt keleti k√©nyelemben √©lvezheti a pil√≥ta a legend√°s kezess√©get √©s az er√Ķfesz√≠t√©s-mentes korm√°nyz√°st. Az alkalmazott technol√≥gia karbon-√ľvegsz√°l inf√ļzi√≥s elj√°r√°son alapul, ami ma m√°r az autokl√°v elj√°r√°sok min√Ķs√©g√©t hozza, nagys√°grendekkel olcs√≥bban. A fut√≥sz√°rak r√©tegelt √ľvegsz√°l-balzafa kompozit anyagb√≥l, a motorteret hat√°rol√≥ t√Ľzfal karbon-balzafa pr√©selt lemezb√Ķl, a t√∂bbi karossz√©ria-elem karbon szivacsb√≥l k√©sz√ľl. 912-es Rotax motorral √©s BRS ment√Ķerny√Ķvel 260 kg a sz√°raz, a max. felsz√°ll√≥t√∂mege pedig 472,5 kg. A sz√°rny szerel√©se nem okoz nagyobb neh√©zs√©get, mint a Quik eset√©ben. Ellenkez√Ķleg, a PulsR alacsonyabb, egy szem√©ly sz√°m√°ra sem kih√≠v√°s, a sz√°rny rep√ľl√Ķ poz√≠ci√≥ba emel√©se, arr√≥l nem is besz√©lve, hogy a topless GTR a latnik elt√°vol√≠t√°sa ut√°n a tr√°jk k√©t oldal√°n h√°trahajthat√≥, a sz√°rny maradhat az √°rboc tetej√©n. Jelen pillanatban a protot√≠pust ny√ľst√∂lik, a BCAR-S teszteken m√°r j√≥csk√°n t√ļl. A gy√°rt√≥sor Angli√°ban lesz, a tervezett nett√≥ kiskereskedelmi √°r sajnos meghaladja majd a negyvenezer eurot.

Szöveg és képek: Szabó György



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Motoros s√°rk√°ny

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.06 mŠsodperc