Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

A Fama csodája


A francia 6-os ultrakönnyû géposztály elõírásainak való megfelelési kényszer váratlan fordulatot hozott a lehetséges UL helikopterek belterjes, de annál könyörtelenebb harcában.

A modenai karbon helikopter, a FAMA 209, amit tavaly ilyenkor a francia lĂ©gĂĽgy, a DGAC kicsukott a tesztelĂ©si folyamatbĂłl, mert gyártĂłi nemes egyszerĂ»sĂ©ggel lelĂ©ptek a hivatalos mĂ©rĂ©s elõtt, most mint egyfajta repĂĽlõ T4-es terminátor tĂ©rt vissza a közelmĂşltban, amikor is minden kĂ©tsĂ©get kizárĂł hitelessĂ©ggel igazolták, hogy a könnyĂ­tett, csĂşszĂłtalpas változat nem több, mint 270 kg szárazon. Az olaszok töredelmesen bevallották, hogy a behĂşzhatĂł futĂłs változathoz kĂ©pest több mint 30 kg-ot faragtak le, igaz, anĂ©lkĂĽl hogy a mĂ©retekhez hozzányĂşltak volna. A francia piacra szánt SL változat gázturbinája 162 helyett csak 134 lĂłerõ, ezt is a jogszabály Ă­rja elõ. A behĂşzhatĂł futĂłs változatot továbbra is gyártják a helyi, kevĂ©sbĂ© „szigorĂş” piac számára, a kĂ©t változat ára azonos, vagyis a sĂşlycsökkentĂ©s annyiba kerĂĽl, mint a behĂşzhatĂł futĂł. ApropĂł ár: 154.000 Euro, a repĂĽlt Ăłra önköltsĂ©ge állĂ­tĂłlag kötelezõ karbantartások Ă©s hajtĂłmĂ» potenciál figyelembe vĂ©telĂ©vel is 100 Euro alatt van.

Szöveg és képek: Szabó György



 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
_PAGEGENERATION 0.07 _SECONDS