A francia 6-os ultrakönnyĂ» gĂ©posztály elõĂrásainak valĂł megfelelĂ©si kĂ©nyszer váratlan fordulatot hozott a lehetsĂ©ges UL helikopterek belterjes, de annál könyörtelenebb harcában.
A modenai karbon helikopter, a FAMA 209, amit tavaly ilyenkor a francia lĂ©gĂĽgy, a DGAC kicsukott a tesztelĂ©si folyamatbĂłl, mert gyártĂłi nemes egyszerĂ»sĂ©ggel lelĂ©ptek a hivatalos mĂ©rĂ©s elõtt, most mint egyfajta repĂĽlõ T4-es terminátor tĂ©rt vissza a közelmĂşltban, amikor is minden kĂ©tsĂ©get kizárĂł hitelessĂ©ggel igazolták, hogy a könnyĂtett, csĂşszĂłtalpas változat nem több, mint 270 kg szárazon. Az olaszok töredelmesen bevallották, hogy a behĂşzhatĂł futĂłs változathoz kĂ©pest több mint 30 kg-ot faragtak le, igaz, anĂ©lkĂĽl hogy a mĂ©retekhez hozzányĂşltak volna. A francia piacra szánt SL változat gázturbinája 162 helyett csak 134 lĂłerõ, ezt is a jogszabály Ărja elõ. A behĂşzhatĂł futĂłs változatot továbbra is gyártják a helyi, kevĂ©sbĂ© „szigorĂş” piac számára, a kĂ©t változat ára azonos, vagyis a sĂşlycsökkentĂ©s annyiba kerĂĽl, mint a behĂşzhatĂł futĂł. ApropĂł ár: 154.000 Euro, a repĂĽlt Ăłra önköltsĂ©ge állĂtĂłlag kötelezõ karbantartások Ă©s hajtĂłmĂ» potenciál figyelembe vĂ©telĂ©vel is 100 Euro alatt van.
Szöveg és képek: Szabó György