HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
H√°timotor

Dudek Hadron


Tavaly, a Coupe Icare-on pr√≥b√°ltam ki, bele is szerelmesedtem egyb√Ķl. Azel√Ķtt mindig a dilemma szarv√°n √ľltem rep√ľl√©s el√Ķtt: a 22-es Plasm√°t vagy a 23-as Nucleont teregessem ki?

A Plasma v√©gsebess√©ge magasabb, stabilabb, kevesebb motor kell neki. A Nucleon virgoncabb, hanc√ļroz√≥sabb, reakci√≥i k√∂zvetlenebbek, dinamikusabbak. T√°vrep√ľl√©shez a Plasma jobban √≠zlett, amikor csak arra volt id√Ķm, hogy fetrengjek egy j√≥t a leveg√Ķben, ak√°r j√≥kedvemben, ak√°r fesz√ľlts√©g √©s frusztr√°lts√°g-old√≥ ter√°piak√©ppen, a Nucleon jobban adta mag√°t.
A Hadron elm√©letileg a k√©t erny√Ķ szinergi√°ja, s√Ķt, ha hitelt adunk a gy√°rt√≥ √©s a szakma elfogultnak t√Ľn√Ķ v√©lem√©ny√©nek, m√©g ann√°l is t√∂bb. Az t√©ny, hogy a Parabatix, a Fly games √©s egy√©b Slalomania rendezv√©nyek egyik kedvenc c√©lszersz√°ma. Ezzel rep√ľl Alex Mateos, Michel Carnet √©s persze Pascal Vall√©e, aki egy√©bk√©nt a Hadron fejleszt√©s √∂tletgazd√°ja √©s projekt menedzsere. Chris Atkinson nem kevesebb, mint n√©gy FAI vil√°grekordot d√∂nt√∂tt meg vele, tr√°jkkal.
Versenyz√Ķi k√∂r√∂kben az a v√©lem√©ny, hogy a kateg√≥ria egyik legjobb erny√Ķje, ha nem a vil√°g legjobbika. Ilyen referenci√°k mellett neh√©z objekt√≠vnek lenni. Az els√Ķ alkalom, amikor sz√©lesebb k√∂rben tudtunk ismerkedni vele, m√°rcius 16.-a volt az id√©n. Kivonultunk a T√∂r√∂kb√°lint Depo f√∂l√∂tti placcra √©s kiteregett√ľk a 22-es Plasm√°t, a 23-as Nucleont, a 22-es Hadront, √©s csak az√©rt, hogy legyen egy m√°rkaf√ľggetlen versenyz√Ķ is: egy 21-es ITV Lapoon-t.
J√≥ kis termikus, szeles nap volt, d√©lut√°n n√©gyig csak arr√≥l lehetett meggy√Ķz√Ķdni, hogy f√∂ld√∂n, h√ļzogat√°s k√∂zben hogy vih√°ncolnak az erny√Ķk. A 15-20 km/h alap √©s a 25-30 km/√≥r√°s bef√ļv√°sok ellen√©re egyik erny√Ķ sem volt hajlamos arra, hogy sz√©ll√∂k√©skor felkapja vagy nagy √°ll√°ssz√∂g√∂n mag√°val ragadja az embert. A reflex profilnak k√∂sz√∂nhet√Ķen mindegyik civiliz√°ltan csillap√≠totta, visszafogta √∂nmag√°t, mocorogtak ugyan, de alig kellett vel√ľk g√©p√©szkedni, min√©l er√Ķsebb volt a sz√©l, ann√°l biztosabban tapadtak a zenitre.
Szok√°sunkhoz h√≠ven sort ker√≠tett√ľnk a sz√°rnycsat√°ra. Ak√°rcsak a t√°vol-keleti s√°rk√°nyereget√Ķk, arra t√∂rekedt√ľnk, hogy felh√ļzott erny√Ķnket min√©l tov√°bb fenn tartsuk, k√∂zben a t√∂bbiek√©t ebben akad√°lyozzuk, sz√ľks√©g eset√©n sz√°rnyv√©ggel le is verj√ľk. Min√©l magasabb a nyom√°s egy erny√Ķ cell√°iban, min√©l stabilabb, ann√°l nehezebb leverni az √©gr√Ķl. Szoros csata volt, nem egy√©rtelm√Ľ, hogy melyik volt a gy√Ķztes, pl√°n√©, hogy az erny√Ķkezel√©sen is sok m√ļlik ilyenkor. A l√©gmozg√°s enyh√ľl√©s√©vel a n√ľanszok is kider√ľltek. Az erny√Ķk egyre gy√Ľr√∂ttebbek lettek az √©gen, vissza-visszahulltak.
A v√©g√©n m√°r csak egy maradt fenn, egyet lehetett sz√©lcsendben is felh√ļzni h√°tra fele fut√°s n√©lk√ľl, mondanom sem kell, a Hadron volt az. Amikor a sz√©lzs√°k v√©gleg lepunnyadt, elkezd√Ķdtek a rep√ľl√©sek. A Nucleonnal kezdtem, borra s√∂r meggy√∂t√∂r alapon. Bemeleg√≠tettem vele, meggy√Ķz√Ķdtem r√≥la, hogy a kihagyott h√≥napok ellen√©re egyben vannak a gesztusok, a reflexek, a d√∂nt√©sek, a st√≠lus is elfogadhat√≥, (minden relat√≠v, nemde?) Nem is h√ļztam az id√Ķt, lesz√°lltam a m√°r kiteregetett Hadron mell√©. Amikor k√∂rbej√°rtam, nem gy√Ķztem gy√∂ny√∂rk√∂dni a profil merevs√©g√©ben.
Ez a cell√°nk√©nt bef√Ľz√∂tt f√Ľkasza-damilnak k√∂sz√∂nhet√Ķ. Sokkal hat√©konyabb √©s persze k√∂nnyebb megold√°s, mint a cell√°k fal√°t er√Ķs√≠t√Ķ kevl√°r. A forma t√∂k√©letes, h√°la a Dudek √°ltal nemr√©g √ľzembe √°ll√≠tott l√©zeres szab√°szatnak. A profil olyan, hogy a reflex jelleg minden trimm-poz√≠ci√≥n√°l megmarad. Igaz, hogy ez kev√©sb√© mark√°ns, mint mondjuk a Plasm√°n√°l. A bor√≠tatlan kevl√°r zsin√≥rzat l√°tv√°nya megh√∂kkent√Ķ. A hevederzet nem olyan sp√°rgav√©kony, mint az ITV-n√©l, ezen a ponton m√°r nem a l√©gellen√°ll√°s optimaliz√°l√°sa volt az els√Ķdleges c√©l. Nem egyszer√Ľ, van amit √°ll√≠tani √©s ellen√Ķrizni rajta start el√Ķtt. A sz√°rnyv√©g korm√°nyz√°s viszont m√°r f√©l-automatikus, a TST √©s ALC fant√°zianev√Ľ rendszereket felv√°ltotta a 2D. Az evol√ļci√≥ meg√°ll√≠thatatlan. Bek√∂t√∂ttem magam belefut√≥s starthoz, szokatlan volt, hogy milyen k√∂zel az erny√Ķ. A zsin√≥rzat is r√∂vid, az erny√Ķ √≠ve is lapos. A start le√≠rhatatlanul k√∂nny√Ľ. Nem kamu, hogy sz√©lcsendben is m√Ľk√∂dik a kifordul√≥s start. √ögy j√∂n fel a Hadron alapj√°raton ketyeg√Ķ motorral, mint a Nucleon „power start” √ľzemm√≥dban, vagyis mesters√©ges sz√©llel. A Nucleonnal kellett √∂t l√©p√©s a felsz√°ll√°shoz, a Hadron k√©t l√©p√©s ut√°n emelt el. Hangs√ļlyozom, sz√©lcsend volt. Video k√©sz√ľlt r√≥la, meg lehet n√©zni a www.vampair.hu port√°lon. Nagyon tetszett. Az emelked√©s m√©g ink√°bb.
Igaz, hogy a Vitto Moster 185-el toltam, de a stabil 4-5 m/s a vari√≥n az√©rt m√©g a piac jelenleg legbik√°sabb motorj√°val sem semmi. Vagy h√ļsz perc emelked√©s-s√ľllyed√©s, fordul√≥z√°s, spir√°loz√°s, fordul√≥v√°lt√°s √©s egy√©b hanc√ļroz√°s ut√°n, melyek sor√°n folyamatosan libab√Ķr√∂z√∂tt a h√°tam a gy√∂ny√∂r√Ľs√©gt√Ķl, kipr√≥b√°ltam azt, hogy talajk√∂zelben rep√ľlve, √ļgy 30% g√°zzal √©s full f√©kkel annyira lelass√≠tottam, hogy ha leteszem a l√°bam, egyet sem kellett volna l√©pni, majd a f√©ket picit felengedve r√°sz√ļrtam a g√°zt. Alig t√≠z m v√≠zszintes sebess√©ggy√Ľjt√©s ut√°n megindultam felfele, mint egy Scud rak√©ta, nekem olyan 45¬į-osnak t√Ľn√Ķ sz√∂gben. Emelkedtem, meg√°ll√≠thatatlanul. K√∂zben olyan m√©rt√©kben h√ļztam a f√©ket, mintha merevsz√°rny√ļ rep√ľl√Ķg√©pen 30¬į-on lenne az √≠vel√Ķlap. √ćgy nyertem vagy sz√°z m√©ter magass√°got √ļgy, hogy k√∂zben el√Ķrefele alig haladtam ugyanannyit. Amikor a v√≠zszintes sebess√©g k√∂zel null√°ra cs√∂kkent, √©s m√©g mindig emelkedtem, elvettem a g√°zt, √©rz√©ssel felengedtem a jobb f√©ket √©s l√°gyan elh√ļztam a balt. Csak annyi t√∂rt√©nt, hogy egy helyben, ak√°r egy helikopter, megfordultam √©s megindultam lefele. Nem mondom, hogy mindj√°rt ezt a man√Ķvert kell kipr√≥b√°lni egy kezd√Ķ pil√≥t√°nak, azt √°ll√≠tom, hogy az erny√Ķ, amelyik ezt √≠gy kib√≠rja, maxim√°lisan butabar√°t. Nem is √©rtem, hogy mi√©rt aj√°nlj√°k csak √©s kiz√°r√≥lag versenyz√Ķknek. Az egy√©rtelm√Ľ, hogy fordul√©konys√°gban, gokartos j√°t√©koss√°gban minden √°ltalam eddig kipr√≥b√°lt erny√Ķt messze √Ľberel. R√°ad√°sul okosan, megfontoltan, √ļgy, hogy a Nucleonn√°l t√∂bb korm√°nyer√Ķt k√©r. Ez igen fontos egy ilyen f√ľrge erny√Ķn√©l. A Hadront pilonok ker√ľlget√©s√©re tal√°lt√°k ki, de √©n √ļgy √©rzem, ann√°l sokkal t√∂bb van benne. Ezt az erny√Ķt m√©g aznap a k√≠n√°lattal √∂sszehasonl√≠t√≥ Berkes Zsolt √©s Hal√°sz Feri is √≠gy √©rezte. A t√°bl√°zatban l√°that√≥ elm√©leti adatok nem sokat mondanak az √©rz√©shez k√©pest. Arr√≥l n√°lunk meggy√Ķz√Ķdhet, aki akar, √©s √©rett is r√°.

Hadron 20 22 24 26 28
Terhelési teszt [kg] 1179
Cell√°k sz√°ma 59 59 59 59 59
Sz√°rnyfel√ľlet (kiter√≠tett) [m2] 20,00 22,00 24,00 26,00 28,00
Sz√°rnyfel√ľlet (kivet√≠tett) [m2] 19,36 19,1 20,83 22,57 24,3
Fesztáv (kiterített) [m] 10,86 11,39 11,9 12,38 12,85
Fesztáv (kivetített) [m] 8,78 9,21 9,61 10,01 10,38
Oldalviszony (kiterített) 5,9
Oldalviszony (kivetített) 4,44
Legjobb s√ľllyed√©s [m/s] min = 1,0; trim = 1,2-1,7; max = 2,8
Sebesség [km/h] min = 24; trim = 38-51; max = 62
Pil√≥ta-erny√Ķ t√°vols√°g [m] 7,01 7,34 7,67 7,98 8,28
Min-max tömeg [kg] 50-70(120)*  65-85(140)*  80-105(160)*  95-120(160)*  110-140(160)*
Motoros erny√Ķs t√∂meg tartom√°ny [kg] 50-120 65140 ¬†80-160¬† 95-160¬† 110-160
Erny√Ķ s√ļlya [kg] 5,2 5,6 5,8 6 6,5
Zsinórzat Edelrid A-8000U: 025 & 050 & 120 & 200; 7343-280
Szövet Porcher Evolution+ 40 g/m2
  Dominico tex 34 g/m2
  Porcher Hard 40 g/m2
  SR Scrim, SR Laminate 180 g/m2

Szöveg: Szabó György
Képek:  Szabó Ildikó



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

H√°timotor

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.13 mŠsodperc