Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Blois 2012


Kissé borongós,
morózus hangulat
Az idén megint kihagytuk a Bloist. Pierre Jean Le Camus, az ULMiste magazintól küldött képes beszámolót, ebből az derül ki, hogy nem veszítettünk semmit.

A látogatókat faggatva arra a következtetésre jutottunk, hogy az egyedüli elégedettek (vagy nem túl csalódottak) azok voltak, akik először látogattak Blois-ba. Azok, akik ismerték a rendezvényt fénykorából (a régi szép időkből) kiábrándultan, esetenként felháborodva tértek haza. A jókedv, a buli, az esti mulatozások és az általános bandázás kimúlt a kereskedés oltárán. Légi úton egyre kevesebben zarándokolnak az évi rendes találkozásra, a parkolók is inkább csak lakóbuszokkal telnek fel, a lakóbuszosok viszont inkább csak a lakóbuszozásért jönnek, nekik majdnem mindegy, hogy repülésről vagy háziállatokról szól a kiállítás.
amiről mindenki beszél, de kevesen
vásárolják: a befecskendezős Rotax 912i
a Junka, a ritkaságszámba menő, valóban
ultrakönnyűnek nevezhető repcsik egyike

J-Ro, a DTA girója, már sorozatban gyártják,
(hamarosan Magyarországon is lesz, Tóth Balázsnak köszönhetően)
A kiállítók is egyre feszültebben és már-már kínosan kínálják százezer örós (így ejtik a Franciák az €-t) masináikat, zavartan kerülgetik a választ a leggyakrabban elhangzó kérdésre, hogy mennyit is nyom élősúlyban?
Mit lehet tenni?
Nem könnyű pálcát törni afelett, hogy ki is a felelős a világ rangidős és (még mindig) legnagyobb ultrakönnyű rendezvényének ilyen hanyatlásáért.
az Apollo BMW motoros girója,
a kiállítás egyik fénypontja
Az tény, hogy aki nem túl messziről repül Blois-ba, átlag 300 €-t költ el, arra, hogy olyan repcsiket csócsáljon, amilyeneket alighanem soha nem fog tudni megengedni magának. Adja magát az összehasonlítás a szintén szeptemberben Párizsban megrendezett Salon de l’Automobile-al.
Gaz-Aile, a dízel motoros ultrakönnyű repcsi
Gaz-Aile, a dízel motoros ultrakönnyű repcsi

Billy Brooks levegőben is bemutatta a Puls’R-t,
szokásához híven igen meggyőzően
Tény, hogy ott is aerodinamikus csodajárgányokra nyáladzik a látogató, ezek is három-négyszer annyiba kerülnek, mint a húsz éves hitelre vásárolt lakóingatlana, de a végén, diszkréten magával viheti a tíz-húszezres eurós árfekvésű városi kiskocsi vagy a szintén megfizethető szabadidő-autó doksiját, amit lehet, hogy meg is enged magának karácsonyra. Évekkel ezelőtt pont az ultrakönnyű repülés akart a polgári (general aviation) hasonló « szabadidős » eszköze lenni, a nehézkes, kissé sznob nagyvasas repülés könnyed, kifizethető és játékos alternatívája. Hála a kereskedőknek, akik nyilván a magas árfekvésben és a pénzes ügyfélkörben érdekeltek, mára az ultrakönnyű repülés elvesztette ezt az identitását és szolgalelkűen majmolja a nagy testvért.
Az első ultrakönnyű zeppelin
Bár a motoros ernyősök és a ballonosok a rendezvény
hátterébe szorultak, nekik volt köszönhető a
csipetnyi derű és élet Bloisban
Mennyivel jobban járnánk, mi repülősök, ha inkább a polgári repülés nyitna lefelé, saját kategóriát kreálva a korszerű, de jellemükből adódóan mindenképpen « igazi repülőgépek » számára, ahelyett, hogy az ultrakönnyű géposztály lelkét lopná el.

Pierre Jean Le Camus beszámolója
alapján írta Szabó György
Képek: Pierre Jean Le Camus



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas ULHátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.08 másodperc