A Coupe Icare alkalmával megrendezett Parabatix (helyi tájszólással: Icarobatix) Air Race-t nagy meglepetésre Thomas Migneaux nyerte olyan sztárok elõtt, mint Pascal Vallée, Mathieu Rouanet vagy Alex Mateos.
A szenzáciĂł nem is ez volt, hanem az, hogy egy teljesen ismeretlen ernyõvel, egy ITV Bullittal repĂĽlt. Ez engem is meglepett, mert bár szeretem, Ă©s sokra tartom az ITV ernyõit, ez idáig Ăşgy Ă©reztem, hogy a Dudek Hadron, Paramania GTR vagy az Ozone Viper2 kategĂłriájĂş ernyõkkel nem tudják Ă©s nem is akarják felvenni a versenyt. Heniu Dyduch, a roppant szimpatikus (mellesleg lengyel származásĂş) cĂ©gvezetõ inkább a siklĂłernyõzĂ©st csĂpi, (a francia Alpokban ez nem meglepõ) a PPG mĂ»faja olyan szinten nem jön be neki, hogy kĂ©t Ă©ve össze-vissza kaszabolta magát lĂ©gcsavarjával egy elbĂ©názott motorindĂtás alkalmával.ÉrtelemszerĂ»en a reflex profilt sem lájkolja. ĂŤgy legalább minden ITV ernyõ EN certifikált. A motoros ernyõs versenyzĂ©s egyre inkább a szlalomozás mĂ»faja körĂĽl fogalmazĂłdik meg, nõ az igĂ©ny a gyors, játĂ©kos ernyõk iránt. A vevõkör folyamatos zaklatására lĂ©pnie kellett. Ennek a lĂ©pĂ©snek az eredmĂ©nye a Bullit. Ott helyben a Kupikáron kĂ©rtem egyet HeniutĂłl, lássuk hallám, mit tud, amikor azonban kiderĂĽlt, hogy a Bullit nem kerĂĽl forgalomba, csak Ă©s kizárĂłlag versenypilĂłták számára fejlesztettĂ©k, vĂ©gĂĽl annak az alig szelĂdĂtett, mĂ©rsĂ©kelt S-profilja ellenĂ©re minõsĂtett V-Maxot prĂłbálgattuk az elmĂşlt hetekben.
Az ITV-nĂ©l egyĂ©bkĂ©nt is jellemzõ „down-sizing” itt is meghatározĂł. A megfelelõ stabilitás Ă©s sebessĂ©g nagy felĂĽleti terhelĂ©s árán valĂłsul meg. Mostanában 80 kg a nettĂł tömegem, ez motorral, ernyõvel, ĂĽzemanyaggal 120 kg körĂĽli bruttĂł felszállĂł tömeget ad ki. Nos, ehhez a 22 m2-es ernyõ már Ă©rezhetõen tĂşl sok, az ernyõt szakzsargonban: alul ĂĽlöm. A 19 m2-es ugyanolyan könnyedĂ©n emel el Ă©s nem Ă©reztem, hogy több motort kĂ©rne, leszálláskor le lehet lassĂtani annyira, mint a 22-est, viszont precizitásban, stabilitásban, turbulencia-immunitásban egy klasszissal jobbnak bizonyult. Az ernyõ saját tömege 5,1 kg, összehajtogatva tĂ©nyleg nem nĂ©z ki nagyobbnak, mint egy nagyobbacska mentõernyõ.
Hevederzete ijesztõen vĂ©kony, spárgaszerĂ», zsinĂłrbĂłl is csak a minimális számĂş maradt, az is a már-már zongorahĂşrszerĂ» 1,3 mm-es Aramid anyagbĂłl. Van viszont trimm is, kĂ©t csigás lábgyorsĂtĂł is, igaz, a kettõt egyĂĽtt nem igazán lehet használni. Szlalom-számoknál, ahol a rövid nagy sebessĂ©gĂ» szakaszokat tĂşldöntött fordulĂłk fĂ»szerezik, jĂłval hatĂ©konyabb a lábgyorsĂtĂł, ĂştvonalrepĂĽlĂ©snĂ©l viszont kevĂ©sbĂ© fárasztĂł a meghökkentõen nagy ĂşthosszĂş trimm. Az ernyõ oldalviszonya 5,5. EnnĂ©l ijesztõbbet már láttunk. A cellák nincsenek látványosan megerõsĂtve, az ITV-nĂ©l nem csalnak se kevlárral, se damillal, õk azt állĂtják, hogy egy jĂłl kitalált ernyõ azok nĂ©lkĂĽl is kellõen telĂtett marad, ha pedig csuk, merthogy egy ernyõ miĂ©rt ne csukhatna, kinyĂlik az, magátĂłl, Ăşgy ahogy az elõ van Ărva.
MĂ©ret | L | M | S |
Cellák száma | 57 | ||
Tényleges szárnyfelület | 25 m2 | 22 m2 | 19,1 m2 |
Fesztáv | 11,7 m | 11 m | 10,2 m |
Oldalviszony | 5,5 | ||
HĂşrhossz | 2,63 m | 2,47 m | 2,3 m |
Minimális pilótasúly | 80,00 kg | 65,00 kg | 50,00 kg |
Max. felszállótömeg | 150,00 kg | 130,00 kg | 100,00 kg |
Saját tömeg | 5,6 kg | 5,4 kg | 5,1 kg |
Trimmsebesség | 42,00 km/h | ||
Max sebessĂ©g lábgyorsĂtĂłval | 62,00 km/h | ||
Ernyõ anyaga | Skytex Porcher | ||
Ernyõ szövet tömege | 40,00 g/m2 | ||
Felsõ zsinórzat | Aramide 1,3 mm 130 daN | ||
AlsĂł zsinĂłrzat | Aramide 1,8 mm 130 daN | ||
Homologáció | EN 926-1 |
Szöveg: Szabó György
KĂ©pek: SzabĂł IldikĂł
KĂ©pek: SzabĂł IldikĂł