Daniel Moench kimondottan olyan motoros ernyõs profi, amilyenbõl nincs elĂ©g a világon, mifelĂ©nk pedig mĂ©g mutatĂłba sem. Pedig amint azt Ă©letĂştja bizonyĂtja, lelemĂ©nyesen Ă©s sok munkával korrektĂĽl meg lehet Ă©lni ultrakönnyĂ» repĂĽlĂ©sbõl Ă©s abbĂłl, ami a tevĂ©kenysĂ©g körĂĽl ĂĽzletileg elĂ©rhetõ
Bass-Hamban ismerkedtĂĽnk meg, Ă©vek Ăłta õ a repvez, õ felel azĂ©rt, hogy egyszerre akár háromszáz motoros ernyõs rajzĂ©k egy lĂ©gtĂ©rben, anĂ©lkĂĽl, hogy összegubancolĂłdnának.A repĂĽlĂ©s gĂ©njeiben van, egyik õse, Christian Moench 1930-ban megdöntötte a Párizs – TokiĂł rekordot Ă©s õ indĂtotta el a Párizs – Tananarive aeropostale járatot Farman 190-el, mellĂ©kesen a Lotharingia francia rĂ©giĂł elsõ repĂĽlõklubját is õ alapĂtotta.
Dan eleinte tĂ©li Ă©s vĂzi sportokkal foglalkozott, sĂoktatás Ă©s skipperkedĂ©s mellett persze felszerelĂ©st is forgalmazott Ă©s fejlesztett, már 1975 Ăłta.
Az extrĂ©m sportok mellett a robbanĂłmotoros jármĂ»vek világa sem volt idegen tõle, 1983-tĂłl a Sonauto szĂneiben õ kĂ©szĂtette fel RenĂ© Metge Porsche-ját majd kĂ©sõbb Mitsubishi Pajeroit a Dakarra Ă©s egyĂ©b tereprally maratonokra. Bátyja, Ernest Moench, a NEWAY brand tulajdonosa, (ez egy ismert extrĂ©m sportra specializálĂłdott országos ĂĽzletlánc Ă©s franchise rendszer odakint) õ ismertette meg mĂ©g 1987-ben a siklĂłernyõzĂ©ssel. Az akkoriban mĂ©g inkább a mai „base jump” –nak felelt meg, elsõ ernyõje, egy PHY (mĂ©g Robert Graham varrta, aki kĂ©sõbb az Advance ernyõket dobta piacra), siklĂłszámban a vasalĂłval vetekedett. 1999-ben találkozott Paul Amiell-el, a korai ITV ernyõk fejlesztõjĂ©vel, aki vĂ©gĂĽl bevezette a motoros ernyõs társadalomba. 2007-ben a hĂres-hĂrhedt Didier Eymin-el hozott lĂ©tre közös vállalkozást a motoros ernyõs repĂĽlĂ©s körĂĽl gravitálĂł tevĂ©kenysĂ©gek keretĂ©ĂĽl. (www.pleinair-aventure.fr)
Az oktatás, termĂ©kforgalmazás, karbantartás Ă©s ĂĽzemeltetĂ©s mellett a klubtevĂ©kenysĂ©gek Ă©s fõleg az utazások, azok megtervezĂ©se, logisztikája, a biztonságos repĂĽlĂ©si feltĂ©telek megteremtĂ©se Ă©s a teljeskörĂ» asszisztencia a változatos Ă©s leginkább egzotikus helyszĂneken, ez jelenti a legtöbb munkát számára.
ĂŤzelĂtõ:
2011-ben Flashback Aventure segĂtsĂ©gĂ©vel Jordániába látogattak, Egyiptom, Izrael SzaĂşd-Arábia Ă©s SzĂria közelsĂ©ge ellenĂ©re gondtalanul repĂĽlhettek, mĂ©g az elsõ látásra ijesztõnek tĂ»nõ aerolĂłgia sem jelentett kĂĽlönösebb kihĂvást, a megfelelõ napszakokban. A tĂşra persze nem csak motoros ernyõzĂ©srõl szĂłlt, Aqaba Vörös tenger-parti ĂĽdĂĽlõvárosban kiprĂłbálhatták a bĂşvárkodást, a Wadi Rum oázis körĂĽl teveháton, quadon Ă©s klimatizált terepjárĂłkban ismerkedhettek a sivataggal a viszonylag kellemes, átlag 25°-os novemberi idõjárásban. Meglátogatták Petra romvárosát Ă©s sziklatemplomát, megmártĂłztak a holt-tengerben Ă©s Hammamat Ma’in termálfĂĽrdõ 45°C-os vizĂ©ben.
Az idĂ©n, február 28 Ă©s március 10.-e között IndonĂ©ziában jártak, az AmnĂ©ville-i állatkert Ă©s a Kalaweit alapĂtvány megbĂzásával. Szumátra Ă©s Borneo õserdejĂ©nek a tanulmányozása, a tiltott erdõirtások megfigyelĂ©se, pontosabban ezeknek a tevĂ©kenysĂ©geknek a motoros ernyõvel törtĂ©nõ támogatása volt az elsõdleges cĂ©l.
A projekt vezetõje Didier Eymin volt, Daniel üzlettársa, aknek annak idején az Ushuaia-s Nicolas Hulot-ot is sikerült megfertõzni a motoros ernyõzéssel,
ami Ăgy áttĂ©telesen a sportág divattá válását is nagyban elõsegĂtette. Az õ egzotikus tájakon szerzett tapasztalata nĂ©lkĂĽl esĂ©lytelen lett volna az expedĂciĂł. Az ott töltött nyolc nap alatt nem csak arra koncentráltak, hogy a dzsungel felett röpködve Ă©lvezkedjenek Ă©s minĂ©l izgalmasabb fĂ©nykĂ©peket kĂ©szĂtsenek, felkutatták Ă©s elõkĂ©szĂtettĂ©k azokat a placcokat, amelyeket a helyszĂnen tevĂ©kenykedõ elzászi származásĂş de Thaiföldön letelepedett honfitársuk használhat, aki Ă©letĂ©t a gibbonok tanulmányozására tette fel.
Chanee (eredeti nevĂ©n, Aurelien BrulĂ©) Adventure tĂpusĂş motoros ernyõs felszerelĂ©sbe fektetett, tapasztalata azonban mĂ©g Ă©deskevĂ©s ahhoz, hogy a komplex, párás, gyakran zivataros idõjárási feltĂ©telek között biztonságos döntĂ©seket hozhasson. Didier közelmĂşltban elszenvedett vietnami balesete ellenĂ©re bevállalja a lehetsĂ©ges felszállĂłhelyek Ă©s Ăştvonalak „berepĂĽlĂ©sĂ©t”, a harmadik napon már Chanee-t is sikerĂĽl levegõbe segĂteni. RĂłla egyĂ©bkĂ©nt további infĂłkat lehet szerezni a www.kalaweit.fr portálon, A szállás a dzsungelben eurĂłpai mĂ©rcĂ©vel mĂ©rve extrĂ©m, de mĂ©g az is elviselhetõbb volt, mint a környezetszennyezĂ©s Ă©s az ott lakĂłk, kĂĽlönösen a gyerekek lĂ©tfeltĂ©telei. Levegõbõl, madártávlatbĂłl volt igazán sokkolĂł ez a realitás. Dan tervezi, hogy a nyár elejĂ©n meglátogat minket, egy keleteurĂłpai motoros ernyõs tĂşrát elõkĂ©szĂteni. Lehet csatlakozni!
Szöveg: Moench beszámolója
alapján Ărta SzabĂł György
KĂ©pek: Moench archĂv     Â
alapján Ărta SzabĂł György
KĂ©pek: Moench archĂv     Â