Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Hátimotor

PPG profi portré


Daniel Moench kimondottan olyan motoros ernyõs profi, amilyenbõl nincs elég a világon, mifelénk pedig még mutatóba sem. Pedig amint azt életútja bizonyítja, leleményesen és sok munkával korrektül meg lehet élni ultrakönnyû repülésbõl és abból, ami a tevékenység körül üzletileg elérhetõ

Bass-Hamban ismerkedtünk meg, évek óta õ a repvez, õ felel azért, hogy egyszerre akár háromszáz motoros ernyõs rajzék egy légtérben, anélkül, hogy összegubancolódnának.
A repĂĽlĂ©s gĂ©njeiben van, egyik õse, Christian Moench 1930-ban megdöntötte a Párizs – TokiĂł rekordot Ă©s õ indĂ­totta el a Párizs – Tananarive aeropostale járatot Farman 190-el, mellĂ©kesen a Lotharingia francia rĂ©giĂł elsõ repĂĽlõklubját is õ alapĂ­totta.
Dan eleinte téli és vízi sportokkal foglalkozott, síoktatás és skipperkedés mellett persze felszerelést is forgalmazott és fejlesztett, már 1975 óta.
Az extrĂ©m sportok mellett a robbanĂłmotoros jármĂ»vek világa sem volt idegen tõle, 1983-tĂłl a Sonauto szĂ­neiben õ kĂ©szĂ­tette fel RenĂ© Metge Porsche-ját majd kĂ©sõbb Mitsubishi Pajeroit a Dakarra Ă©s egyĂ©b tereprally maratonokra. Bátyja, Ernest Moench, a NEWAY brand tulajdonosa, (ez egy ismert extrĂ©m sportra specializálĂłdott országos ĂĽzletlánc Ă©s franchise rendszer odakint) õ ismertette meg mĂ©g 1987-ben a siklĂłernyõzĂ©ssel. Az akkoriban mĂ©g inkább a mai „base jump” –nak felelt meg, elsõ ernyõje, egy PHY (mĂ©g Robert Graham varrta, aki kĂ©sõbb az Advance ernyõket dobta piacra), siklĂłszámban a vasalĂłval vetekedett. 1999-ben találkozott Paul Amiell-el, a korai ITV ernyõk fejlesztõjĂ©vel, aki vĂ©gĂĽl bevezette a motoros ernyõs társadalomba. 2007-ben a hĂ­res-hĂ­rhedt Didier Eymin-el hozott lĂ©tre közös vállalkozást a motoros ernyõs repĂĽlĂ©s körĂĽl gravitálĂł tevĂ©kenysĂ©gek keretĂ©ĂĽl. (www.pleinair-aventure.fr)
Az oktatás, termékforgalmazás, karbantartás és üzemeltetés mellett a klubtevékenységek és fõleg az utazások, azok megtervezése, logisztikája, a biztonságos repülési feltételek megteremtése és a teljeskörû asszisztencia a változatos és leginkább egzotikus helyszíneken, ez jelenti a legtöbb munkát számára.
Ízelítõ:
2011-ben Flashback Aventure segĂ­tsĂ©gĂ©vel Jordániába látogattak, Egyiptom, Izrael SzaĂşd-Arábia Ă©s SzĂ­ria közelsĂ©ge ellenĂ©re gondtalanul repĂĽlhettek, mĂ©g az elsõ látásra ijesztõnek tĂ»nõ aerolĂłgia sem jelentett kĂĽlönösebb kihĂ­vást, a megfelelõ napszakokban. A tĂşra persze nem csak motoros ernyõzĂ©srõl szĂłlt, Aqaba Vörös tenger-parti ĂĽdĂĽlõvárosban kiprĂłbálhatták a bĂşvárkodást, a Wadi Rum oázis körĂĽl teveháton, quadon Ă©s klimatizált terepjárĂłkban ismerkedhettek a sivataggal a viszonylag kellemes, átlag 25°-os novemberi idõjárásban. Meglátogatták Petra romvárosát Ă©s sziklatemplomát, megmártĂłztak a holt-tengerben Ă©s Hammamat Ma’in termálfĂĽrdõ 45°C-os vizĂ©ben.
Az idén, február 28 és március 10.-e között Indonéziában jártak, az Amnéville-i állatkert és a Kalaweit alapítvány megbízásával. Szumátra és Borneo õserdejének a tanulmányozása, a tiltott erdõirtások megfigyelése, pontosabban ezeknek a tevékenységeknek a motoros ernyõvel történõ támogatása volt az elsõdleges cél.
A projekt vezetõje Didier Eymin volt, Daniel üzlettársa, aknek annak idején az Ushuaia-s Nicolas Hulot-ot is sikerült megfertõzni a motoros ernyõzéssel,
ami így áttételesen a sportág divattá válását is nagyban elõsegítette. Az õ egzotikus tájakon szerzett tapasztalata nélkül esélytelen lett volna az expedíció. Az ott töltött nyolc nap alatt nem csak arra koncentráltak, hogy a dzsungel felett röpködve élvezkedjenek és minél izgalmasabb fényképeket készítsenek, felkutatták és elõkészítették azokat a placcokat, amelyeket a helyszínen tevékenykedõ elzászi származású de Thaiföldön letelepedett honfitársuk használhat, aki életét a gibbonok tanulmányozására tette fel.
Chanee (eredeti nevĂ©n, Aurelien BrulĂ©) Adventure tĂ­pusĂş motoros ernyõs felszerelĂ©sbe fektetett, tapasztalata azonban mĂ©g Ă©deskevĂ©s ahhoz, hogy a komplex, párás, gyakran zivataros idõjárási feltĂ©telek között biztonságos döntĂ©seket hozhasson. Didier közelmĂşltban elszenvedett vietnami balesete ellenĂ©re bevállalja a lehetsĂ©ges felszállĂłhelyek Ă©s Ăştvonalak „berepĂĽlĂ©sĂ©t”, a harmadik napon már Chanee-t is sikerĂĽl levegõbe segĂ­teni. RĂłla egyĂ©bkĂ©nt további infĂłkat lehet szerezni a www.kalaweit.fr portálon, A szállás a dzsungelben eurĂłpai mĂ©rcĂ©vel mĂ©rve extrĂ©m, de mĂ©g az is elviselhetõbb volt, mint a környezetszennyezĂ©s Ă©s az ott lakĂłk, kĂĽlönösen a gyerekek lĂ©tfeltĂ©telei. Levegõbõl, madártávlatbĂłl volt igazán sokkolĂł ez a realitás. Dan tervezi, hogy a nyár elejĂ©n meglátogat minket, egy keleteurĂłpai motoros ernyõs tĂşrát elõkĂ©szĂ­teni. Lehet csatlakozni!

Szöveg: Moench beszámolója
alapján írta Szabó György
Képek: Moench archív      



 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
_PAGEGENERATION 0.12 _SECONDS