Blois 2012
Dátum: 2012. november 12. hétfő, 15:06
Rovat: Forgószárnyas UL


[kep1 43% right] Az idén megint kihagytuk a Bloist. Pierre Jean Le Camus, az ULMiste magazintól küldött képes beszámolót, ebből az derül ki, hogy nem veszítettünk semmit.

A látogatókat faggatva arra a következtetésre jutottunk, hogy az egyedüli elégedettek (vagy nem túl csalódottak) azok voltak, akik először látogattak Blois-ba. Azok, akik ismerték a rendezvényt fénykorából (a régi szép időkből) kiábrándultan, esetenként felháborodva tértek haza. A jókedv, a buli, az esti mulatozások és az általános bandázás kimúlt a kereskedés oltárán. Légi úton egyre kevesebben zarándokolnak az évi rendes találkozásra, a parkolók is inkább csak lakóbuszokkal telnek fel, a lakóbuszosok viszont inkább csak a lakóbuszozásért jönnek, nekik majdnem mindegy, hogy repülésről vagy háziállatokról szól a kiállítás.
[kep3 40% left] [kep2 43% right]
[kep4 40% left] A kiállítók is egyre feszültebben és már-már kínosan kínálják százezer örós (így ejtik a Franciák az €-t) masináikat, zavartan kerülgetik a választ a leggyakrabban elhangzó kérdésre, hogy mennyit is nyom élősúlyban?
Mit lehet tenni?
Nem könnyű pálcát törni afelett, hogy ki is a felelős a világ rangidős és (még mindig) legnagyobb ultrakönnyű rendezvényének ilyen hanyatlásáért.
[kep5 30% right] Az tény, hogy aki nem túl messziről repül Blois-ba, átlag 300 €-t költ el, arra, hogy olyan repcsiket csócsáljon, amilyeneket alighanem soha nem fog tudni megengedni magának. Adja magát az összehasonlítás a szintén szeptemberben Párizsban megrendezett Salon de l’Automobile-al.
[kep6 35% left][kep7 35% right]
[kep11 43% left][kep8 41% right] Tény, hogy ott is aerodinamikus csodajárgányokra nyáladzik a látogató, ezek is három-négyszer annyiba kerülnek, mint a húsz éves hitelre vásárolt lakóingatlana, de a végén, diszkréten magával viheti a tíz-húszezres eurós árfekvésű városi kiskocsi vagy a szintén megfizethető szabadidő-autó doksiját, amit lehet, hogy meg is enged magának karácsonyra. Évekkel ezelőtt pont az ultrakönnyű repülés akart a polgári (general aviation) hasonló « szabadidős » eszköze lenni, a nehézkes, kissé sznob nagyvasas repülés könnyed, kifizethető és játékos alternatívája. Hála a kereskedőknek, akik nyilván a magas árfekvésben és a pénzes ügyfélkörben érdekeltek, mára az ultrakönnyű repülés elvesztette ezt az identitását és szolgalelkűen majmolja a nagy testvért.
[kep9 72% left] [kep10 40% right] Mennyivel jobban járnánk, mi repülősök, ha inkább a polgári repülés nyitna lefelé, saját kategóriát kreálva a korszerű, de jellemükből adódóan mindenképpen « igazi repülőgépek » számára, ahelyett, hogy az ultrakönnyű géposztály lelkét lopná el. [kep19 30% left]

Pierre Jean Le Camus beszámolója
alapján írta Szabó György
Képek: Pierre Jean Le Camus







A hír tulajdonosa: Vampair.hu
http://www.vampair.hu

A hír webcíme:
http://www.vampair.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=785