| |
Elektromos motorizációk [ Teszt / Test ]
Írta: peter Dátum: 2008. augusztus 06. szerda, 11:38 (12906 olvasás)
A villanymotorok régóta részét képezik mindennapjainknak. Könnyű alkalmazhatóságuknak, tisztaságuknak és halk működésüknek, valamint az egyre jobb teljesítményű akkumulátoroknak köszönhetően környezetünkben szinte mindenhol találkozhatunk velük, még kerékpárokban, robogókban, sőt, akár személyautókban is. A légi járművekben való felhasználásuk még csak kísérleti szakaszban tart ugyan, de az olyan, nagy hasznos tömeg/felszállótömeg aránnyal rendelkező repülőszerkezetek esetén, mint például a hátimotor, már léteznek életképes megoldások.
A teljesség igénye nélkül megpróbálunk körképet adni a jelenlegi helyzetről és a várható fejlődésről.
|
|
Ballonos világrekord [ Rekordok / Records ]
Írta: peter Dátum: 2006. május 16. kedd, 19:43 (5045 olvasás)
Egy különösen kemény tél…
A meteorológusok nem tévedtek, és pont ez kell nekem, a hideg!
2004 szeptemberében értesülök az AX–02 (250 m3 > 400 m3) hőlégballon-kategóriában született világrekordról - 4 óra 39 perc a levegőben -, amelyet Kanadában Steve GRIFFIN ért el. Eltelik néhány hónap, és nem megy ki a fejemből a gondolat, hogy megpróbáljam túlszárnyalni...
|
|
Catapult Man [ Portré /Portrait ]
Írta: peter Dátum: 2006. május 16. kedd, 16:53 (4709 olvasás)
2005. szeptember 24-én Jean-Marc Mouligné igazi kihívásnak felelt meg: elsőként lövette ki magát „ágyúgolyóként” több mint 100 méteres magasságba, ahonnan base-jump ernyőjével sikeresen földet is ért. Nemcsak sport-, de technikai teljesítménynek is valami…!
|
|
Mire jó a hagyományos navigáció? [ Teszt / Test ]
Írta: peter Dátum: 2006. március 15. szerda, 20:39 (5465 olvasás)
A mai „GPS-alapú” repülős világban felmerülhet a kérdés, van-e még egyáltalán szükség a hagyományos navigációra és eszközeire. A választ két irányból megközelítve próbáltuk megadni.
|
|
GPS – tíz kérdés, tíz felelet [ Teszt / Test ]
Írta: peter Dátum: 2006. január 15. vasárnap, 23:44 (6366 olvasás)
Manapság a pilóták többsége használja ezt a navigációt rendkívüli módon megkönnyítő „varázspálcát”. Ha azonban nem ismerjük fel technikai határait, ha csak rá hagyatkozunk, segítség helyett növeli a kockázatot… Érdemes tehát néhány gyakran előforduló kérdést tisztázni. |
|
Franciaország… a védõbástya? [ Rendezvény/Evénément ]
Írta: peter Dátum: 2006. január 15. vasárnap, 21:00 (6163 olvasás)
Az EMF (Európai UL Szövetség) 2005. október 8–9-én tartotta közgyűlését Prágában, melynek során két ellentétes álláspont ütközése került az érdeklődés középpontjába.
|
|
Helmut Stern [ Pilóták / Pilotes ]
Írta: peter Dátum: 2005. április 29. péntek, 01:38 (8165 olvasás)
Ahogy ő fogalmaz, mindig is „természeti lénynek” érezte magát. Hegyek között született, élete nagy részét is ott töltötte – a természet közeli tevékenységek jelentették a munkáját is. |
|
Ugorj, ha mersz!
Írta: motormadar Dátum: 2005. február 02. szerda, 09:32 (11537 olvasás)
Sztojcsev Tamás Feldhoffer Lipót
„közvetítésével“
azzal keresett meg minket, hogy a levegőből
örökítsük meg, amint a bázisugró-verseny
résztvevői az óbudai kémény
tetejéről a mélybe
vetik magukat. Ambrózy Péter ezt meg is kísérelte,
de az időjárás meghiúsította erőfeszítéseit. Ha már
nem sikerült légi
fotózással öregbítenünk a
motorosernyős-műfaj hírnevét, ezzel a cikkel
próbálunk helytállni. |
|
Jetman [ Pilóták / Pilotes ]
Írta: aero Dátum: 2005. január 01. szombat, 10:00 (9684 olvasás)
Yves Rossy nem ma kezdte. Szörfözött már le hőlégballon oldalán, vagy egy 150 m magas vízsugár tetején, „repült” szabadesésben egy Mirage makett szárnyain, már amikor épp nem a svájci légierő Hunter, Tiger F-5E vagy éppen Mirage III-S vadászgépeinek vagy a Swissair DC 9-es, B 747-es, Airbus 319,20,21-es nagyvasainak a bot vagy szarvkormánya, újabban joystickje van a keze között. Ez a 45 éves svájci repülőrült a repülésnek a legmodernebb formáját is kipróbálta. Ez a műfaj csak azért nem fér bele az UL kategóriába, mert egy ultrakönnyű repülő szerkezetnek nem lehet több, mint egy hajtóműve. |
|
| |
 |
Bejelentkezés |
 | | Jelenleg nem lehet bejelentkezni |
|
 | |  |
|