Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Augusto Cicaré


Az argentin feltaláló és fia, Fernando az utóbbi két évben különös figyelmet szenteltek három könnyű helikoptertípus kifejlesztésének. Az együléses, koaxiális elrendezésű CH–11C az ugyanilyen teljesítményű klasszikus változatokhoz képest 15%-kal több hasznos terhelést bír el, és árban is elérhetőbb. A két – egymás melletti – üléses CH–2002 a használat céljától függően dugattyús vagy turbinamotorral is szerelhető. A négylapátos, kétüléses CH–14 szintén kétféle, egy-vagy kétturbinás változatban lesz kapható. A CH–11C 1998, a CH–2002 pedig 2001 óta repül, új változatukhoz már csak a fülkekialakítás hiányzik, gyártásuk tehát valószínűleg 2006-ban megkezdődhet.

Augusto Cicaré, aki az oktatáshoz több országban is használt SVH–3 szimulátor megépítője, és egy autóipari szabadalmán is dolgozik, még nem igazán ismert Európában, s amióta 1992-ben beszüntette együttműködését a CH–7 Angelt értékesítő Barbero fivérekkel, szerepét a gép megalkotásában sokszor lebecsülik. A valóságban az ő fejlesztéseinek köszönhető a HeliSport sikere a Kompress és annak együléses elődje értékesítésében. Az amerikai kontinensen Cicarét, épp ellenkezőleg, tehetséges, újító konstruktőrként tartják számon, és új gépeit egyre növekvő várakozás övezi.
Érdemes körülnézni honlapján: www.cicare.com.ar.


 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc