Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Forgószárnyas UL-ek


A friedrichshafeni kiállításon a forgószárnyas UL-gyártók is nagyrészt leltározhatóak voltak.
Mi az autogirókat vettük számba.


ARROW COPTER
Üres tömeg (kg)250
Rotor hossza (m)8,4
Rotor húrja (m)0,2
Üzemanyagtartály (l)50
Motor Rotax912S / 914
Teljesítmény (LE)100/114
Max. felszállótömeg (kg)450/600
Ülések száma2
Vmax (km/h)200
Vc (km/h)160
Vs0 (km/h)30
Emelkedés (m/s)6
Fogyasztás (l/h)15/18
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)80000,-

Arrow Copter
www.arrow-copter.com, info@arrow-copter.com
Magyarországi forgalmazó:www.vampair.hu, gyuri@vampair.hu

Sógorék (a pontosság kedvéért az osztrák FD Composits mérnökei) álmodták meg, egyenesen Luke Skywalker számára. A berepülést Andi Siebenhofer hajtotta végre. 200 km/h feletti utazósebességet, a 2,4 m-es nyomtávú szárnyprofilos főfutó elemeibe elhelyezett benzintank pedig megnövekedett stabilitást ígér. Plexivel vagy anélkül is repülhető, ez a nyári melegben külön értékelhető lesz majd.


MTO Sport SCalidus
Üres tömeg (kg)243250
Rotor hossza (m)7,68,4
Rotor húrja (m)n.a.n.a.
Üzemanyagtartály (l)6845+38
MotorRotax 912 ULS/914
Teljesítmény (LE)100/115100/115
Max. felszállótömeg (kg)450n-a-
Ülések száma22
Vmax (km/h)180n.a.
Vc (km/h)130160–180
Vs0 (km/h)3040
Emelkedés (m/s)5n.a.
Fogyasztás (l/h)n.a.n.a.
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.n.a.

HTC/AutoGyro
www.auto-gyro.com, info@auto-gyro.com
Magyarországi forgalmazó:www.vampair.hu, gyuri@vampair.hu

Az Autogyro Europe-ról és a Calidusról szégyenlünk dicshimnuszokat zengeni, mert annyira hiszünk benne, hogy forgalmazzuk is. Aki nem hiszi, járjon utána, pontosabban jöjjön el és próbálja ki. Úgy repül, mint egy merevszárnyú, csak éppen nem ismeri a turbulencia fogalomkö-rét. Az alacsony fel-le szállási sebességnek köszönhetően a giró ideális hidroplán vagy akár amfíbia, a svédek rajonganak érte.


Carpenterie Pagotto
www.brakogyro.com, brako@libero.it

BrakoGyro
Üres tömeg (kg)265
Rotor hossza (m)8,53
Rotor húrja (m)0,213
Üzemanyagtartály (l)80
MotorRotax 914
Teljesítmény (LE)115
Max. felszállótömeg (kg)450
Ülések száma2
Vmax (km/h)195
Vc (km/h)150
Vs0 (km/h)30
Emelkedés (m/s)5
Fogyasztás (l/h)18
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.
A teszkósított autogiró, repülési tulajdonságairól inkább diszkréten hallgatunk. Azok alternatívája, akik az anyagiak mentén szoktak dönteni. Az ő lelkük rajta. Ha már olcsó, pontosabban: valamivel kevésbé méregdrága, létezik burkolatlan változata is, legyen lúd, ha már kövér alapon.


Celier Aviationwww.celieraviation.eu, xenon@celieraviation.eu
A Raf 2000-től és a hasonló zsengéktől eltekintve ők voltak az elsők, akik megreszkírozták a zárt utasteres, egymás mellett ülős girót. A széles törzs, a nagyrészt kitakart tolólégcsavar kifogásolható repülési tulajdonságokat eredményeznek, a tömegadatok miatt 125 lovas motort ajánlanak hozzá.

Xenon RT
Üres tömeg (kg)285
Rotor hossza (m)8,4/8,8
Rotor húrja (m)0,22
Üzemanyagtartály (l)2 x 42,5
MotorRotax 914
Teljesítmény (LE)115
Max. felszállótömeg (kg)450-500
Ülések száma2
Vmax (km/h) 195
Vc (km/h)160
Vs0 (km/h)25
Emelkedés (m/s)8
Fogyasztás (l/h)18
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.


ELA 07ELA 07FELA 07S
Üres tömeg (kg)250330260
Rotor hossza (m)8,238,538,23
Rotor húrja (m)0,220,200,22
Üzemanyagtartály (l)757575
MotorRotax 912S-914Rotax 914 TurboRotax 914
Teljesítmény (LE)100–115115115
Max. felszállótömeg (kg)450550450
Ülések száma212
Vmax (km/h)185185185
Vc (km/h)140140145
Vs0 (km/h)303030
Emelkedés (m/s)555
Fogyasztás (l/h)1715–2017
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.n.a.n.a.

ELA Aviación
www.elaaviacion.com, ela@elaaviacion.com

Juan de Cierva, az autogiró feltalálójának utódai tizenkét éve fejlesztik ezt a forgószárnyast. Korábban az abszolút referencia volt, mára már „csak” egy lehetséges alternatíva. 22,5 kg-mal nehezebb, mint az Autogyro Europe MT O3-asa, lomhább, megköveteli a 914-es Rotax motort. Kivitelezése is mediterrán jellegű. Paradox módon a németek „ihletődtek” az Elától, de úgy tűnik, hogy überelni tudták azt.


M-22 VoyagerM-24 Orion
Üres tömeg (kg)272285
Rotor hossza (m)8,5358,53
Rotor húrja (m)0,22n.a.
Üzemanyagtartály (l)7285
MotorRotax 914Rotax 914
Teljesítmény (LE)115115
Max. felszállótömeg (kg)450–550472,5
Ülések száma22
Vmax (km/h)185185
Vc (km/h)144144
Vs0 (km/h)30n.a.
Emelkedés (m/s)55
Fogyasztás (l/h)18n.a.
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.n.a.

Magni Gyro
www.magnigyro.it, info@magnigyro.it
Magyarországi forgalmazó:www.vampair.hu, gyuri@vampair.hu

A Magnit már igazán nem szükséges bemutatni a Motormadár hűséges olvasóinak. Idén sajnos egyéb elfoglaltságuk miatt nem jöttek el Friedrichshafenbe, pedig ők lettek volna az Autogyro Europe egyetlen méltó vetélytársa a kiállításon. Sebaj, mire e sorok megjelennek, talán már haza is értünk Olaszországból a berepülésen és minden teszten sikeresen túlesett, vadiúj M24 Orionnal.


Cloud Dancer
Üres tömeg (kg)170
Rotor hossza (m)8,13
Rotor húrja (m)n.a.
Üzemanyagtartály (l)45
MotorHirth 3203E
Teljesítmény (LE)65
Max. felszállótömeg (kg)300
Ülések száma1
Vmax (km/h)160
Vc (km/h)135
Vs0 (km/h)n.a.
Emelkedés (m/s)6
Fogyasztás (l/h)13,5
Tájékoztató jellegű nettó ár (EUR)n.a.

Rotortec www.rotortec.com, info@rotortec.com

A Rotortecnél is feltalálták a kétüléses változatot. Az ajtók felfelé nyílnak, méghozzá vízszintes tengelyen: trükkös megoldás. A három rotorlapát viszont nem biztos, hogy annyira jó ötletnek bizonyul majd. Az egyszemélyes verziónál elektromos rotorfelpörgetést alkalmaztak, amely valószínűleg igen hatékonynak bizonyul. Az ipari villanymotor csúcsra járatva csaknem 15 lóerő teljesítményt nyújt. Ami a vonalvezetést illeti, azt leginkább eredetinek minősíthetjük, a fényezésre és dekorációra viszont nem lehet panasza az egzotikumot kedvelőknek – vagy inkább a feltűnési viszketegségben szenvedőknek?



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.08 másodperc